Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Otázka vlivu barev na spotřebitelské chování v kontextu jejich percepce a symboliky
Thesis title in Czech: Otázka vlivu barev na spotřebitelské chování v kontextu jejich percepce a symboliky
Thesis title in English: The question of the influence of colors on consumer behavior in the context of their perception and symbolism
Key words: barvy, marketing, symbolika barev, asociace barev, percepce, vztah barev, barevné působení
English key words: colours, marketing, colour symbolism, colour association, perception, colour relationships, colour effect
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Theory of Art and Artworks (24-KTUT)
Supervisor: PhDr. Václav Hájek, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 27.10.2022
Date of assignment: 21.12.2022
Confirmed by Study dept. on: 22.12.2022
Date of electronic submission:04.01.2024
Date of proceeded defence: 13.02.2024
Course: Thesis Defence (YBOS001)
Opponents: Mgr. Irena Řehořová, Ph.D.
 
 
 
References
Goethe, Johann Wolfgang von. Smyslově-morální účinek barev. Přeložil Jan DOSTAL. Hranice: Fabula, 2004. ISBN 80-86600-13-0.
Blaszczyk, Regina. Lee Spiekermann, Uwe. Bright Modernity: Color, Commerce, and Consumer Culture. 2017. ISBN 978-3-319-50745-3.
Perkins, Chris. (2013). Aradhna Krishna (ed.), Sensory Marketing: Research on the Sensuality of Products. Journal of Consumer Culture. 978-1-84169-753-6.
Blaszczyk, Regina Lee. The color revolution. London: MIT Press 2017. ISBN 978-0-262-01777-0.
Mirzoeff, Nicholas. Úvod do vizuální kultury. Praha: Academia, 2012. Vizuální studia. ISBN 978-80-200-1984-4.
Preliminary scope of work
Bakalářská práce se zaměří na lidskou percepci jednotlivých barev a jejich klíčový vliv na spotřebitelské chování. Teoretická část se bude především věnovat základnímu vhledu do světa barev po symbolické, kulturní i optické stránce a vlivu barev na rozhodování spotřebitele v marketingovém prostředí. V druhé části práce bych chtěl ověřit jednotlivá tvrzení, která obsahuje teoretická část a aplikovat daná zjištění při analýzách konkrétních příkladů. Ty budu vybírat v oblasti obalů výrobků, jejichž optické a další působení na spotřebitelské chování bývá velmi výrazné.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html