Otázka vlivu barev na spotřebitelské chování v kontextu jejich percepce a symboliky
Thesis title in Czech: | Otázka vlivu barev na spotřebitelské chování v kontextu jejich percepce a symboliky |
---|---|
Thesis title in English: | The question of the influence of colors on consumer behavior in the context of their perception and symbolism |
Key words: | barvy, marketing, symbolika barev, asociace barev, percepce, vztah barev, barevné působení |
English key words: | colours, marketing, colour symbolism, colour association, perception, colour relationships, colour effect |
Academic year of topic announcement: | 2022/2023 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Theory of Art and Artworks (24-KTUT) |
Supervisor: | PhDr. Václav Hájek, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 27.10.2022 |
Date of assignment: | 21.12.2022 |
Confirmed by Study dept. on: | 22.12.2022 |
Date of electronic submission: | 04.01.2024 |
Date of proceeded defence: | 13.02.2024 |
Course: | Thesis Defence (YBOS001) |
Opponents: | Mgr. Irena Řehořová, Ph.D. |
References |
Goethe, Johann Wolfgang von. Smyslově-morální účinek barev. Přeložil Jan DOSTAL. Hranice: Fabula, 2004. ISBN 80-86600-13-0.
Blaszczyk, Regina. Lee Spiekermann, Uwe. Bright Modernity: Color, Commerce, and Consumer Culture. 2017. ISBN 978-3-319-50745-3. Perkins, Chris. (2013). Aradhna Krishna (ed.), Sensory Marketing: Research on the Sensuality of Products. Journal of Consumer Culture. 978-1-84169-753-6. Blaszczyk, Regina Lee. The color revolution. London: MIT Press 2017. ISBN 978-0-262-01777-0. Mirzoeff, Nicholas. Úvod do vizuální kultury. Praha: Academia, 2012. Vizuální studia. ISBN 978-80-200-1984-4. |
Preliminary scope of work |
Bakalářská práce se zaměří na lidskou percepci jednotlivých barev a jejich klíčový vliv na spotřebitelské chování. Teoretická část se bude především věnovat základnímu vhledu do světa barev po symbolické, kulturní i optické stránce a vlivu barev na rozhodování spotřebitele v marketingovém prostředí. V druhé části práce bych chtěl ověřit jednotlivá tvrzení, která obsahuje teoretická část a aplikovat daná zjištění při analýzách konkrétních příkladů. Ty budu vybírat v oblasti obalů výrobků, jejichž optické a další působení na spotřebitelské chování bývá velmi výrazné. |