Možnosti využití virtuální reality ve výuce zeměpisu
Thesis title in Czech: | Možnosti využití virtuální reality ve výuce zeměpisu |
---|---|
Thesis title in English: | The possibilities of the use of virtual reality in geography education |
Key words: | virtuální realita, druhy virtuální reality, vzdělávání, vzdělávání a informační technologie, výuka zeměpisu |
English key words: | virtual reality, types of virtual reality, education, education and information technology, geography education |
Academic year of topic announcement: | 2022/2023 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Geography and Regional Development (31-340) |
Supervisor: | doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 26.10.2022 |
Date of assignment: | 23.01.2023 |
Confirmed by Study dept. on: | 23.02.2023 |
Date of electronic submission: | 30.07.2023 |
Date of proceeded defence: | 08.09.2023 |
Opponents: | RNDr. Martin Hanus, Ph.D. |
References |
Moore, P. (1995): Learning and teaching in virtual worlds: Implications of virtual reality for education. Australasian Journal of Educational Technology, 11(2). Fisher, P., Unwin, D. (2001): Virtual reality in geography. CRC Press, London |
Preliminary scope of work |
Cílem práce je na základě rešerše české i zahraniční literatury shrnout možnosti využití virtuální reality ve výuce zeměpisu. Středem pozornosti budou tři okruhy prací: 1) teoretické (vymezující klíčové pojmy problematiky, její podstatu a přínos pro všeobecné vzdělávání), 2) metodické, dávající odpověď na otázku, jakým způsobem virtuální realitu využívat ve výuce zeměpisu, 3) výzkumného charakteru s cílem zjistit, jakým způsobem se implementace virtuální reality do výuky zeměpisu (popřípadě nejen zeměpisu) zkoumá a k jakým výsledkům autoři došli. Výběr článků bude proveden na základě předem stanovených klíčových slov, a to v dostupných relevantních odborných českých i zahraničních studií. |