![]() | Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium. Kromě omezení funkcionality související s napojením na WhoIs nebude ve většině případů možné odevzdávání závěrečných prací. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení. |
Pregraduální příprava učitelů chemie na vysokých školách ČR
Thesis title in Czech: | Pregraduální příprava učitelů chemie na vysokých školách ČR |
---|---|
Thesis title in English: | Pregradual study programmes of chemistry education at universities in Czech Republic |
Academic year of topic announcement: | 2022/2023 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Chemistry Education (31-280) |
Supervisor: | RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 24.10.2022 |
Date of assignment: | 24.10.2022 |
Confirmed by Study dept. on: | 15.02.2023 |
Date of electronic submission: | 16.05.2023 |
Date of proceeded defence: | 13.06.2023 |
Opponents: | doc. RNDr. Milada Teplá, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
V České republice v současné době probíhají revize kurikula pro základní vzdělávání, zároveň probíhá i reforma pregraduálního vzdělávání učitelů. Profesní příprava budoucích učitelů chemie se v ČR uskutečňuje na několika vysokých školách, jejich pedagogických i nepedagogických fakultách. Pokud se rámci reformy vzdělávání budoucích učitelů má docházet k určitým změnám, mj. na základě zkušenosti učitelů z praxe, je potřeba mít prozkoumáno prostředí pregraduální přípravy a tedy, jak vypadají aktuální studijní plány oboru učitelství chemie na VŠ. V rámci bakalářské práce budou shromážděny studijní plány ze všech VŠ, kde se učitelství chemie realizuje a tyto plány budou porovnány mezi sebou. Deduktivní analýza odhalí, jaké předměty jsou pro všechny vzdělávací subjekty klíčové, na kterých se shodnou. Další analýza ukáže, jaké předměty jsou na různých školách povinně volitelné, a jaký důraz se klade na pedagogické praxe. |