Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Elektrostatické pole ve vodiči
Thesis title in Czech: Elektrostatické pole ve vodiči
Thesis title in English: Electrostatics in Conductors
Academic year of topic announcement: 2024/2025
Thesis type: diploma thesis
Thesis language:
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D.
Author:
Guidelines
Bude doplněno na základě diskuze se zájemcem.
References
Ryan L. C. Hazelton, MacKenzie R. Stetzer, Paula R. L. Heron, et al. Investigating student ability to apply basic
electrostatics concepts to conductors. AIP Conference Proceedings 1513, 166 (2013); https://doi.org/10.1063/1.4789678

Taşkın, T., Yavaş, P.Ü. Examining Knowledge Levels of High School Students Related to Conductors at Electrostatic Equilibrium and Electric Field Lines Using the Drawing Method. Res Sci Educ 51, 577–597 (2021). https://doi.org/10.1007/s11165-018-9808-6

Chitra Guruswamy et al 1997 Students' understanding of the transfer of charge between conductors. Phys. Educ. 32 91
Preliminary scope of work
Dle zkušenosti v dlouhodobého vedení cvičení z Elmag. se zdá, že správně aplikovat poznatky z elektrostatiky na případ pole ve vodiči je pro studenty obtížné. Toto pozorování podporují i zahraniční zkušenosti. Zejména je obtížné vysvětlit neexistenci volných nábojů uvnitř vodiče.

Cílem práce by bylo nejprve se seznámit s touto problematikou (rešerše publikovaných výzkumů, článků). Přehledně sepsat, jak aplikovat vlastnosti elektrostatického pole na případ vodiče.

Poté provézt vlastní výzkum, který by mohl zahrnovat šetření malého rozsahu mezi učiteli fyziky, jak tuto látku vykládají, a zpracování myšlenkových map, které studenti učitelství na toto téma zpracovali v posledních šesti letech, a ukazují, kde mají potíže s uchopením této látky.

Pozn.: Před přihlášením se k práci je nutná osobní konzultace s vedoucí práce, na které budou vyjasněny detaily zadání.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html