Umělá inteligence pro hru Calico
Thesis title in Czech: | Umělá inteligence pro hru Calico |
---|---|
Thesis title in English: | Artificial Intelligence for the Calico Game |
Key words: | Calico|desková hra|umělá inteligence|strategie|evoluční algoritmus |
English key words: | Calico|board game|artificial intelligence|strategy|evolutionary algorithm |
Academic year of topic announcement: | 2022/2023 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML) |
Supervisor: | doc. Mgr. Martin Pilát, Ph.D. |
Author: | Bc. Dita Chabičovská - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 29.09.2022 |
Date of assignment: | 30.09.2022 |
Confirmed by Study dept. on: | 11.10.2022 |
Date and time of defence: | 06.09.2024 09:00 |
Date of electronic submission: | 18.07.2024 |
Date of submission of printed version: | 18.07.2024 |
Date of proceeded defence: | 06.09.2024 |
Opponents: | Mgr. Matyáš Lorenc |
Guidelines |
Calico je hra po 1-4 hráče, jejíž cílem je naplnit pole šestiúhelníkovými dílky. Hráči jsou hodnoceni za počty sousedních políček se stejnou barvou nebo vzorem a za splnění dalších podmínek (ty mohou být pro každého hráče různé). Během hry si hráči mohou vždy vybrat jeden ze třech dílků na společné hromádce, která se postupně doplňuje náhodně vylosovanými dílky. Výběrem dílků hráč může ovlivnit jak svou hru, tak i to, jakého skóre jsou schopni dosáhnout protihráči. Cílem práce je implementovat hru Calico a umělou inteligenci pro ní.
Studentka nastuduje pravidla hry Calico a implementuje její počítačovou verzi s cílem vytvořit prostředí pro umělou inteligenci. Následně prozkoumá metody umělé inteligence používané v podobných hrách a na tomto základě implementuje několik typů umělé inteligence pro hru Calico. Implementované umělé inteligence vhodně porovná mezi sebou. |
References |
[1] Chaslot, Guillaume. "Monte-carlo tree search." Maastricht: Universiteit Maastricht (2010).
[2] Millington, Ian, and John Funge. "Artificial intelligence for games." CRC Press, 2016. [3] Stuart Russell, Peter Norvig. "Artificial Intelligence: A Modern Approach". Person Education. 2021. ISBN: 978-1-292-40113-3 [4] Chudoba, Michal. Umělá inteligence pro deskovou hru Patchwork. Bakalářská práce. Univerzita Karlova. Praha. (2022). |