Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Využití strojového učení pro tvorbu umělé inteligence v turn-based hře
Thesis title in Czech: Využití strojového učení pro tvorbu umělé inteligence v turn-based hře
Thesis title in English: Machine-learning methods in artificial-intelligence design for a turn-based game
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: RNDr. Martin Pergel, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.09.2022
Date of assignment: 22.09.2022
Confirmed by Study dept. on: 11.10.2022
Guidelines
Uchazeč využije metody strojového učení pro návrh a implementaci automatu hrajícího turn-based hru. Po dohodě s vedoucím vytipuje vhodné prostředky pro implementaci, zaměří se zejména na využití genetických algoritmů pro tento účel. Součástí řešení bude demonstrace výsledku na hře, kterou uchazeč spolu s dalšími kolegy vyvíjí pro účely ročníkového projektu.
References
D. M. Bourg, G. Seeman: AI for Game Developers, ISBN 0-596-00555-5, O’Reilly, 2004.

I. Millington: AI for Games, ISBN 978-1138483972, CRC Press, 2019.

F. Buontempo: Genetic Algorithms and Machine Learning for Programmers: Create AI Models and Evolve Solutions, ISBN 978-1680506204, Pragmatic Programmers, 2019.

L. Moroney: AI and Machine Learning for Coders: A Programmer's Guide to Artificial Intelligence, ISBN 978-1492078197, O’Reilly, 2020.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html