Evaluace realizace programu Zipyho kamarádi u dětí mladšího školního věku
Thesis title in Czech: | Evaluace realizace programu Zipyho kamarádi u dětí mladšího školního věku |
---|---|
Thesis title in English: | Evaluation of Zippy’s friends for primary school age children |
Key words: | evaulace, prevence, Zipyho kamarádi, copingové strategie, mladší školní věk |
English key words: | evaluation, prevention, Zippy’s friends, coping skills, primary school |
Academic year of topic announcement: | 2022/2023 |
Thesis type: | rigorosum thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Supervisor: | |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 10.02.2022 |
Date of assignment: | 10.02.2022 |
Confirmed by Study dept. on: | 14.03.2022 |
Date and time of defence: | 10.02.2022 00:00 |
Date of electronic submission: | 10.02.2022 |
Date of proceeded defence: | 10.02.2022 |
Course: | x (OSZD002) |
Guidelines |
Diplomová práce bude vypracována dle pravidel Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.
Práci vypracuji samostatně, použiji pouze prameny uvedené v seznamu literatury a budu řádně citovat všechny použité zdroje dle citační normy. Kvalitativní výzkum bude realizován na principu zakotvené teorie. Při práci s žáky, zpracování i prezentaci práce budou respektovány etické normy výzkumné práce. |
References |
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Vydání třetí. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-568-4.
MIOVSKÝ, Michal, Lenka SKÁCELOVÁ, Jana ZAPLETALOVÁ, et al. Prevence rizikového chování ve školství. Druhé, přepracované a doplněné vydání. Praha: Klinika adiktologie 1. LF UK v Praze a VFN v Praze, 2015. ISBN ISBN978-80-7422-391-4. THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6. SLOAN, Seaneen, Aideen GILDEA, Sarah MILLER a Allen THURSTON. Zippy ’s Friends: Evaluation report and executive summary [online]. 2018 [cit. 2019-12-15]. Dostupné z: https://educationendowmentfoundation.org.uk/public/files/Projects/Evaluation_Reports/Zippys_Friends.pdf TITMANOVÁ, Michaela. Prevence rizikového chování: praktická příručka pro práci se třídou. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019. ISBN 978-80-7603-034-3. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Druhé rozšířené a přepracované vydání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1. VAŠINA, Lubomír a Věra STRNADOVÁ. Psychologie osobnosti I. 3. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. ISBN 978-80-7041-491-0. Zpráva z evaluace programu Zipyho kamarádi v ČR. [online]. [cit. 2019-11-15]. Dostupné z: http://www.zipyhokamaradi.cz/images/Zipyevaluace_zprava_21112016.compressed.pdf Zipyho a Jablíkovi kamarádi - duševní zdraví v inkluzivní škole: Sborník z mezinárodní konference [online]. [cit. 2019-11-22]. Dostupné z: http://www.zipyhokamaradi.cz/novinky/25-zprava-z-mezinarodni-konference-zipyho-a-jablikovi-kamaradi |
Preliminary scope of work |
Diplomová práce bude věnována evaluaci preventivního programu Zipyho kamarádi. V teoretická části se zaměřím na pojem prevence ve školním prostředí. Představeny budou preventivní programy, které jsou využívány u dětí mladšího školního věku. Podrobněji popíši program Zipyho kamarádi. Jelikož tato metodika cílí především na rozvoj copingových strategií u dětí, tak i těm se budu podrobněji věnovat. Zaměřím se taktéž na cílovou skupinu programu – děti mladšího školního věku. Současně také popíši výsledky již realizovaných evualuací programu Zipyho kamarádi a to jak v České republice, tak i v zahraničí.
Cílem epirické části práce bude zjistit, jaké jsou výhody či limity realizace preventivního programu Zipyho kamarádi. Provedeny budou polostrukturované rozhovory s učiteli, kteří dlouhodobě pracují s metodikou Zipyho kamarádi. Zjišťovány budou jejich postřehy a zkušenosti při práci s preventivním programem Zipyho kamarádi. |
Preliminary scope of work in English |
The thesis will focus on the evaluation of the preventive program Zipy's friends. In the theoretical part will focus on the concept of prevention in the school environment. Preventive programs that are used for children of younger school age will be presented. The program Zipy's friends will be described in detail. Since this methodology mainly targets the development of coping strategies in children, so I will focus on them in more detail. I will also focus on the target group of the program - children of younger school age. At the same time, I will describe the results of already realized evolution of Zipy's Friends program both in the Czech Republic and abroad.
The aim of the epirical part of the thesis will be to find out what are the advantages or limits of the implementation of the preventive program Zipy's friends. Semi-structured interviews will be conducted with teachers who have been working with Zipy's friends for a long time. Their observations and experience in working with the preventive program Zipy's Friends will be investigated. |