Stručný úvod do teorie množin pro středoškoláky
Thesis title in Czech: | Stručný úvod do teorie množin pro středoškoláky |
---|---|
Thesis title in English: | A Brief Introduction to Set Theory for High Schools |
Key words: | teorie množin|kardinál|ordinál|přirozené číslo|nekonečno|Georg Cantor|Bernard Bolzano |
English key words: | set theory|cardinal number|ordinal number|natural number|infinity|Georg Cantor|Bernard Bolzano |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Mathematics Education (32-KDM) |
Supervisor: | RNDr. Martin Rmoutil, Ph.D. |
Author: | Bc. David Weber - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 01.12.2021 |
Date of assignment: | 06.12.2021 |
Confirmed by Study dept. on: | 05.01.2022 |
Date and time of defence: | 23.06.2022 08:30 |
Date of electronic submission: | 12.05.2022 |
Date of submission of printed version: | 12.05.2022 |
Date of proceeded defence: | 23.06.2022 |
Opponents: | RNDr. Martina Škorpilová, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je podat srozumitelný a přehledný úvod do nejdůležitějších konceptů teorie množin a to tak, aby výkladu porozuměl (případně s malou pomocí od učitele) nadaný středoškolák se zájmem o matematiku. Práce by měla zahrnovat nejen základní koncepty teorie množin jako takové, ale i vysvětlení důvodů pro její vznik, zejména historii související s tzv. Krizemi matematiky, které do značné míry vyústily ve vznik axiomatické teorie množin, jakožto základní matematické disciplíny.
Práce by měla být psána přesně a bez zjednodušení vedoucích k nepřesnostem. Složitější koncepty a důkazy mohou být rozvedeny v apendixu tak, aby i student se skutečným zájmem v textu našel ucelený přehled alespoň toho nejdůležitějšího. |
References |
B. Balcar, P. Štěpánek: Teorie Množin (Academia)
E. Fuchs: Teorie množin pro učitele (MU, Brno) B. Bolzano: Paradoxy nekonečna (překl. Otakar Zich) M. Potter: Set Theory and its Philosophy (Oxford) D. Goldrei: Classic Set Theory for Guided Independent Study (Open University, UK) |