Role knižních influencerů ve vztahu k nakladatelům, knihkupcům a čtenářům
Thesis title in Czech: | Role knižních influencerů ve vztahu k nakladatelům, knihkupcům a čtenářům |
---|---|
Thesis title in English: | The role of book influencers in realation to the publishers, booksellers and readers |
Key words: | Knižní influencer, sociální sítě, literatura, marketing, nová média, nakladatelé, knihkupci, čtenáři, Bookstagram, knižní recenze |
English key words: | Book influencer, social media, literature, marketing, new media, publishers, booksellers, readers, Bookstagram, book reviews |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Media Studies (23-KMS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Jan Halada, CSc. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 06.08.2021 |
Date of assignment: | 06.08.2021 |
Date and time of defence: | 22.06.2022 09:00 |
Venue of defence: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012 |
Date of electronic submission: | 21.04.2022 |
Date of proceeded defence: | 22.06.2022 |
Opponents: | Mgr. Monika Zavřelová |
URKUND check: | ![]() |
References |
HALADA, Jan. Člověk a kniha. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-767-2.
HALADA, Jan. Encyklopedie českých nakladatelství 1949-2006. 1. vyd. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-165-3. MURRAY, Simone. The Digital Literary Sphere: Reading, Writing and Selling Books in the Internet Era. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 2018. ISBN-13: 978-1-4214-2610-5. PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1. PIORECKÝ, Karel. Česká literatura a nová média. 1. vyd. Praha: Academia, 2016. ISBN 978-80-200-2578-4. PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha. Příručka pro nakladatele. 2. vyd. Praha: Paseka, 2005. ISBN 80-7185-774-2. ŠIMEČEK, Zdeněk a Jiří TRÁVNÍČEK. Knihy kupovati… Dějiny knižního trhu v českých zemích. 1. vyd. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2404-6. TRÁVNÍČEK, Jiří. Překnížkováno. Co čteme a kupujeme. 1. vyd. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7491-256-6. |
Preliminary scope of work |
Předmětem diplomové práce bude knižní influencerství, které se v posledních letech stává zcela novou formou prezentace a propagace knihy v prostředí nových médií. Téma nebylo doposud knižně zpracováno, v České republice bylo na toto téma zatím obhájeno několik bakalářských a diplomových prací. Počátek knižního influencerství na české scéně lze označit vznikem knižních blogů. Nyní je knižní influencerství nejúspěšnější na sociálních sítích, především Instagramu, ke kterému knižní influenceři často používají další online platformy sociálních médií. Autorka chce čtenářům představit tento nový fenomén a zjistit vzájemné vztahy mezi knižními influencery, nakladateli, knihkupci a čtenáři. Teoretická část práce se bude věnovat stručné knižní historii, vývoji propagace knihy z marketingového hlediska a definování knižního influencerství. V praktické části autorka představí hlavní komunitu knižních influencerů v České republice a prostředí sociálních médií, kde knižní influenceři působí, zejména takzvaný „Bookstagram“ a „Booktube“ a další online platformy, například knižní blogy a podcasty. Hlavním výstupem práce bude výzkum napříč influencery, nakladateli, knihkupci a čtenáři. Praktická část tak bude založena na poznatcích a odpovědích od zkoumaných skupin. Práce přinese nejen teoretický, ale také empirický pohled na tento nový fenomén. Bude zkoumat vztahy mezi knižními influencery, nakladateli a knihkupci, principy a podmínky vzájemné spolupráce, a také celkový dopad a působení na čtenáře. |