Factors Influencing Student Perception of Experimental Activities in Physics Education
Thesis title in Czech: | Faktory ovlivňující žákovské vnímání experimentálních aktivit ve výuce fyziky |
---|---|
Thesis title in English: | Factors Influencing Student Perception of Experimental Activities in Physics Education |
Key words: | fyzikální vzdělávání|experiment|vnímání žáků |
English key words: | physics education|experiment|student perception |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | dissertation |
Thesis language: | angličtina |
Department: | Department of Physics Education (32-KDF) |
Supervisor: | RNDr. Marie Snětinová, Ph.D. |
Author: | RNDr. Alexandr Nikitin - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 28.07.2021 |
Date of assignment: | 28.07.2021 |
Confirmed by Study dept. on: | 06.09.2021 |
Advisors: | RNDr. Petr Kácovský, Ph.D. |
Guidelines |
1. Provést rešerši tuzemské i mezinárodní literatury týkající se zaměření práce.
2. Zjistit názory relevantních aktérů (středoškolští učitelé, oboroví didaktici, psychologové, studenti učitelství fyziky, žáci středních škol) k vybraným experimentálním aktivitám. 3. Na základě získaných poznatků a úvodní rešerše identifikovat faktory ovlivňující postoje žáků k daným experimentálním aktivitám. 4. Navrhnout a realizovat výzkum mapující tyto faktory a jejich souvislost s dalšími aspekty fyzikálního vzdělávání (jako např. vnitřní motivace žáků, akademická motivace). 5. Prezentovat jak průběžné tak finální výsledky formou příspěvků na českých i mezinárodních konferencích o fyzikálním vzdělávání či formou článků. |
References |
Bell, J. (2005). Doing your research project: a guide for first-time researchers in education, health and social science. Maidenhead: Open University Press.
Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (Eds.) (2005). The SAGE handbook of qualitative research. Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc. Fraser, J. B., McRobbie, C. J., & Tobin, K. G. (Eds.). (2012). Second international handbook of science education. Dordrecht: Springer. Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. Hendl, J. (2009). Kvalitativní pedagogický výzkum. Praha: Portál. Janík, T., & Seidel, T. (2009). The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom. Münster: Waxmann. Najvar, P., Najvarová, V., Janík, T., & Šebestová, S. (2011). Videostudie v pedagogickém výzkumu. Paido, Brno. Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2020). Intrinsic and extrinsic motivation from a self-determination theory perspective: Definitions, theory, practices, and future directions. Contemporary Educational Psychology, 61. Švaříček, R., & Šeďová, K. (Eds.). (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. Články v časopisech Phys.Rev.ST-PER, Am.J.Phys., Eur.J.Phys., Phys.Educ., Int.J.Sci.Edu. a další práce a studie |