Didaktika výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté
Thesis title in Czech: | Didaktika výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté |
---|---|
Thesis title in English: | Education towards Health at Practical one-year School |
Key words: | didaktika výchovy ke zdraví, praktická škola jednoletá, výchova ke zdraví, mentální postižení, žák s mentálním postižením, rámcový vzdělávací program, výstupy rámcového vzdělávacího programu, didaktické prostředky. |
English key words: | Didactics of Education towards Health, Practical one-year School, Education towards Health, intellectual disability, pupil with intellectual disability, Framework Educational Programme, Educational Outcomes of Framework Educational Programme, Teaching Aids and Games |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Supervisor: | PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 06.02.2021 |
Date of assignment: | 06.02.2021 |
Date and time of defence: | 08.09.2023 00:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Date of electronic submission: | 06.07.2023 |
Date of proceeded defence: | 08.09.2023 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | PaedDr. Eva Marádová, CSc. |
Guidelines |
Úvod - zdůvodnění výběru problematiky.
Teoretická část: 1.Základní terminologie 2.Praktická škola jednoletá v systému vzdělávání 3.Školní vzdělávacího program praktické školy jednoleté se zaměřením na výchovu ke zdraví 4.Didaktikcá transformace školního kurikula do edukační reality vybrané školy 5. Didaktické prostředky Praktická část: Vlastní výzkumné šetření. Ověření navržených didaktických prostředků ve vybrané praktické škole jednoleté Výstup pro praxi: Soubor didaktických doporučení pro práci s navrženými didaktickými prostředky. |
References |
BARTOŇOVÁ, M. PIPEKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání žáků s mentálním postižením v odborném učilišti a na praktické škole. Brno: MSD, 2008. ISBN 978-80-7392-050-0.
BARTOŇOVÁ, M. VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-158-4. ČADILOVÁ, V.; ŽAMPACHOVÁ, Z. Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-475-5. FIALOVÁ, L. Tělesné sebepojetí a jeho místo ve vzdělávacím oboru výchova ke zdraví. Pedagogika. Praha, Pedagogická fakulta, UK. 2005, 55(4), 382-390. ISSN 0031-3815 KOVAŘÍKOVÁ, M. MARÁDOVÁ, E. Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. Praha: PedF UK, 2020. ISBN 978-80-7603-142-5 KOZÁKOVÁ, Z. PASTIERIKOVÁ, L. KREJČÍŘOVÁ, O. Výchova a vzdělávání osob s mentálním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3714-9. MARÁDOVÁ, E. Vybrané kapitoly z didaktiky výchovy ke zdraví. Praha: PedF UK, 2014. ISBN 978-80-7290-662-8. ZEZULKOVÁ, E. Komunikativní kompetence dětí a žáků s mentálním postižením. Speciální pedagogika. Praha, Pedagogická fakulta, UK. 2009, 19(2), 112-119. ISSN: 1211-2720 |
Preliminary scope of work |
Diplomová práce bude monograficko – empirické tvůrčí povahy na téma Didaktika výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté, kdy v teoretické části budou rozvedena východiska, práce se žáky s mentálním postižením (MP), vzdělávací předmět výchova ke zdraví (VZ) a jeho specifika v praktické škole jednoleté a obsah dle RVP s jeho očekávanými výstupy.
V empirické části bude formou pozorování a experimentu ověřena didaktická účinnost vytvořených didaktických pomůcek pro výuku různých témat výchovy ke zdraví, které žákům s mentálním postižením pomohou dobře pochopit a procvičit si znalosti tohoto učiva s využitím didaktických prostředků, které v současné době nejsou k dispozici. Závěrečným výstupem diplomové práce bude soubor didaktických doporučení pro další využití navržených didaktických prostředků v praxi, ve výuce výchovy ke zdraví v praktické škole jednoleté. |
Preliminary scope of work in English |
The thesis will be of monographic - empirical creative nature on the topic Didactics of health education in a one-year practical school, when in the theoretical part the starting points, work with pupils with mental disabilities (MP), educational subject health education (VZ) and its specifics in practical one-year school and the content according to the FEP with its expected outcomes.
In the empirical part, the didactic effectiveness of the created didactic aids for teaching various topics of health education will be verified by observation and experiment, which will help students with mental disabilities to understand and practice the knowledge of this curriculum using didactic tools that are not currently available. The final output of the diploma thesis will be a set of didactic recommendations for further use of the proposed didactic tools in practice, in the teaching of health education in a one-year practical school. |