Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Využití molekulárních markerů pro studium vlivu globálních změn na společenstva hub
Thesis title in Czech: Využití molekulárních markerů pro studium vlivu globálních změn na společenstva hub
Thesis title in English: The use of molecular markers for the study of the impact of global change on fungal communities
Key words: molekulární markery, DNA metabarcoding, společenstva hub, oteplování, změna klimatu, depozice dusíku
English key words: molecular markers, DNA metabarcoding, fungal community, warming, climate change, nitrogen deposition
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Genetics and Microbiology (31-140)
Supervisor: prof. RNDr. Petr Baldrian, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 09.02.2021
Date of assignment: 08.03.2021
Date of electronic submission:02.05.2022
Date of proceeded defence: 26.05.2022
Opponents: doc. Mgr. Ondřej Koukol, Ph.D.
 
 
 
References
Watkinson et al. 2015: The Fungi. Academic Press
Vetrovsky, T., Kohout, P., Kopecky, M., Machac, A., Man, M., Bahnmann, B.D., Brabcova, V., Choi, J., Meszarosova, L., Human, Z.R., Lepinay, C., Llado, S., Lopez-Mondejar, R., Martinovic, T., Masinova, T., Morais, D., Navratilova, D., Odriozola, I., Stursova, M., Svec, K., Tlaskal, V., Urbanova, M., Wan, J., Zifcakova, L., Howe, A., Ladau, J., Peay, K.G., Storch, D., Wild, J., Baldrian, P., 2019. A meta-analysis of global fungal distribution reveals climate-driven patterns. Nature Communications 10, 5142.
Preliminary scope of work
Cílem práce je připravit literární rešerši, zaměřenou na popis vlivů experimentálních manipulací ekosystémů, simulujících globální změny (oteplování, změny srážkového režimu, depozice dusíku) na složení společenstev hub, které využívají molekulární markery DNA a RNA (sekvence genů pro ribozomální RNA, ITS, ad.).
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html