Výzkumné trendy ve výuce buněčné biologie
| Thesis title in Czech: | Výzkumné trendy ve výuce buněčné biologie |
|---|---|
| Thesis title in English: | Research Trends in Cell Biology Education |
| Key words: | Buněčná biologie, vzdělávání, výzkumné trendy |
| English key words: | Cell Biology, Education, Research trends |
| Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
| Thesis type: | Bachelor's thesis |
| Thesis language: | čeština |
| Department: | Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES) |
| Supervisor: | PhDr. Karel Vojíř, Ph.D. |
| Author: | hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval |
| Date of registration: | 28.12.2020 |
| Date of assignment: | 28.12.2020 |
| Date and time of defence: | 08.09.2023 00:00 |
| Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R309, Studovna KBES, 3. patro, vpravo |
| Date of electronic submission: | 05.07.2023 |
| Date of proceeded defence: | 08.09.2023 |
| Course: | Diploma Thesis (OSZD004) |
| Opponents: | RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. |
| Award: | Thesis was put forward for an award |
| References |
| - Augusto, I., Monteiro, D., Girard-Dias, W., dos Santos, T. O., Belmonte, S. L. R., de Oliveira, J. P., Mauad, H., Pacheco, M. D., Lenz, D., Bittencourt, A. S., Nogueira, B. V., dos Santos, J. R. L., Miranda, K., & Guimaraes, M. C. C. (2016). Virtual Reconstruction and Three-Dimensional Printing of Blood Cells as a Tool in Cell Biology Education. Plos One, 11(8), Article e0161184. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0161184
- Jalmo, T., & Suwandi, T. (2018). Biology education students' mental models on genetic concepts. Journal of Baltic Science Education, 17(3), 474-485. - Jin, C. X., Tian, H. B., Li, J., Jia, S., Li, S. G., Xu, G. T., Xu, L., & Lu, L. X. (2018). Stem cell education for medical students at Tongji University: Primary cell culture and directional differentiation of rat bone marrow mesenchymal stem cells. Biochemistry and Molecular Biology Education, 46(2), 151-154. https://doi.org/10.1002/bmb.21098 - Walan, S. (2020). Pre-service teachers' reflections when drama was integrated in a science teacher education program. Journal of Biological Education. https://doi.org/10.1080/00219266.2020.1776751 |
| Preliminary scope of work |
| Práce se zaměřuje na identifikaci hlavních výzkumných témat řešených na poli vyučování buněčné biologie a shrnutí aktuálních výzkumných poznatků.
Základní struktura práce: - začlenění témat (resp. konceptů) buněčné biologie v českém kurikulu - shrnutí základních konceptů buněčné biologie - rešerše výzkumných prací zaměřených na výuku témat buněčné biologie (identifikace hlavních řešených témat, shrnutí hlavních výzkumných přístupů, představení výzkumných témat ve vzdělávání) |
| Preliminary scope of work in English |
| Thesis focuses on the identification of the main research topics addressed in the field of didactics of cell biology and a summary of current research findings.
The basic structure of the thesis: - Incorporation of cell biology topics (or concepts) in the czech curriculum - summary of basic concepts of cell biology - a research study on papers focused on teaching cell biology topics (identification of the main topics addressed, summary of the main research approaches, introduction of research topics in education) |
- assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval