Hodnoty ve výuce zeměpisu
Thesis title in Czech: | Hodnoty ve výuce zeměpisu |
---|---|
Thesis title in English: | Values in Geographic Education |
Key words: | Hodnoty, vzdělávání, zeměpis, hodnotové vzdělávání, předávání hodnot, práce s hodnotami, prostor, místo, prostorové hodnoty |
English key words: | Values, education, geography, values in education, passing values, place, space, spatial values |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | final thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Geography and Regional Development (31-340) |
Supervisor: | doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 30.11.2020 |
Date of assignment: | 16.01.2021 |
Confirmed by Study dept. on: | 16.01.2021 |
Date of electronic submission: | 12.12.2023 |
Date of proceeded defence: | 26.01.2024 |
Opponents: | RNDr. Dominik Rubáš |
References |
Bar-Gal, Bruria – Bar-Gal Yoram (2003). Education for values in geography lessons (bargal.wordpress.com/דברים/educaion-for-values-in-geography/, 24. 11. 2020). Bedi, Payal (nedatováno). Value Education in Schools. The Progressive Teacher (http://www.progressiveteacher.in/value-education-in-schools/, 24. 11. 2020). Iberdrola (2020). The importance of values education in today´s society (https://www.iberdrola.com/talent/value-education, 24. 11. 2020). Mondal, Koushik (2018). Promoting value education among school students´ through geography. Scholarly Research Journal for Humanity Science & English Language 6 (28), s. 7792–7799. Hopwood, Nick (2008). Values in geographic education: the challenge of attending to learners´ perspective. Oxford Review of Education 34 (5), s. 589–608. Hernando, Agustin (1998). Values in Geography Education and Teacher Training. International Research in Geographical and Environmental Education 7 (2), s. 168–174. Lambert, David (1999). Geography and moral education in a super complex world: The significance of values education and some remaining dilemmas. Ethics, Place and Environment 2 (1), s. 5–18. |
Preliminary scope of work |
Práce si klade za cíl pomocí dotazníkového šetření zjistit, jaké je hodnotové ukotvení učitelů zeměpisu v České republice. Hodnoty jsou důležité pro utváření názorů a postojů žáků a formují jejich osobnost. Z hodnotového ukotvení učitele můžeme zjistit, jaké hodnoty nejčastěji předávají učitelé žákům ve výuce zeměpisu. |