Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Globální změny klimatu pohledem studentů
Thesis title in Czech: Globální změny klimatu pohledem studentů
Thesis title in English: Global climate change from the perspective of students
Key words: klimatická změna; geografické vzdělávání; výzkum; pohled studentů; klimatická gramotnost
English key words: climate change; geographical education; research; students' perspective; climate literacy
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: final thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.11.2020
Date of assignment: 16.01.2021
Confirmed by Study dept. on: 16.01.2021
References
Kopecký, V. a Eberle, J. (2011): Jak učit o změně klimatu? Praha: Asociace pro mezinárodní otázky. ISBN 978-80-87092-16-3.
Kopp, J., Beránková, L. (2012): Testování úrovně znalostí o změnách klimatu. Informace ČGS, 31, č. 1, s. 18–29.
Miléř, T. a Sládek, P. (2011): The climate literacy challenge. Procedia. Social and Behavioral Sciences 12. 150-156
National Research Council (2012): Climate Change Education in Formal Settings, K-14: A Workshop Summary. Washington, DC: The National Academies Press.
Shepardson, D., et al., (2011). Students conceptions about the greenhouse effect, global warming, and climate change. Climatic Change. Vol. 104, 481-507.
Stejskalová, V. (2010): Změna klimatu jako téma ve vyučování zeměpisu na střední škole. Diplomová práce. PřF UPOL
Štros, M. (2011): Klimatické změny ve výuce zeměpisu. Diplomová práce, PřF UK.
Preliminary scope of work
Cílem práce je zjistit míru (ne)porozumění podstatě a důsledkům globálních změn klimatu u vybraných respondentů. Zvažujeme oslovit buď žáky 8. ročníků ZŠ a jim odpovídajících žáků víceletých gymnázií nebo vysokoškolské studenty učitelského zaměření versus studenty geografického a negeografického zaměření. Výběr respondentů bude upřesněn podle dostupnosti respondentů v souvislosti s podmínkami ve školství během či po-koronavirové epidemii. Navržený cíl bude naplněn prostřednictvím vlastního vytvořeného testu.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html