Implementace hry Abaku
Thesis title in Czech: | Implementace hry Abaku |
---|---|
Thesis title in English: | Abaku game implementation |
Key words: | Abaku|desková hra|umělá inteligence|databáze |
English key words: | Abaku|board game|artificial intelligence|database |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Distributed and Dependable Systems (32-KDSS) |
Supervisor: | doc. RNDr. Petr Hnětynka, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 02.11.2020 |
Date of assignment: | 04.11.2020 |
Confirmed by Study dept. on: | 07.12.2020 |
Date and time of defence: | 12.09.2022 09:00 |
Date of electronic submission: | 21.07.2022 |
Date of submission of printed version: | 22.07.2022 |
Date of proceeded defence: | 12.09.2022 |
Opponents: | doc. RNDr. Jan Kofroň, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je implementovat stolní početní hru Abaku. Abaku je hra podobná hře Scrabble, ale místo slov se tvoří početní příklady.
Práce bude zahrnovat návrh a implementaci potřebné infrastruktury pro vzdálenou hru více hráčů; hráči budou mít své účty, bude se udržovat statistka her pro každého hráče apod. Rovněž bude práce obsahovat implementaci jednoduché umělé inteligence pro hru hráče "proti počítači". Očekává se implementace v jazyce Java. |
References |
Java Language Specification, https://docs.oracle.com/javase/specs/
Andrew Davison: Killer Game Programming in Java |