Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Úlohy pro práci s aplety - axiom o měření v kvantové mechanice
Thesis title in Czech: Úlohy pro práci s aplety - axiom o měření v kvantové mechanice
Thesis title in English: Tasks accompanying applets - measurement in quantum mechanics
Key words: interaktivní aplety|kvantová mechanika|konceptuální úlohy|posloupnost úloh|axiom o měření v kvantové mechanice
English key words: interactive applets|quantum mechanics|conceptual tasks|learning sequence|measurement in quantum mechanics
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 28.10.2020
Date of assignment: 04.11.2020
Confirmed by Study dept. on: 01.07.2021
Date and time of defence: 01.07.2021 08:00
Date of electronic submission:26.05.2021
Date of submission of printed version:26.05.2021
Date of proceeded defence: 01.07.2021
Opponents: RNDr. Vojtěch Kapsa, CSc.
 
 
 
Guidelines
1) Seznámit se s dostupnými aplety a jejich kolekcemi z kvantové mechaniky se zaměřením na ty, které ilustrují axiom o měření
2) Seznámit se s publikovanými úlohami, které doprovázejí vybrané aplety
3) Ve spolupráci s vedoucí práce vytipovat z existujících úloh úlohy vhodné pro vybrané aplety a doplnit je úlohami nově vytvořenými tak, aby vytvořily sekvenci vhodnou pro studenty úvodního vysokoškolského kurzu kvantové mechaniky
4) V případě potřeby vybrané úlohy přeložit do češtiny
5) Všechny úlohy technicky zpracovat tak, aby mohly být publikovány u vybraných apletů či na stránkách řešitelského pracoviště a byly tak veřejně dostupné
6) Vypracovat stručná vzorová řešení vytvořených sekvencí úloh

References
PhET Interactive Simulations project – Interactive Simulations for Science and Math. University of Colorado Boulder. Dostupné online: https://phet.colorado.edu/.
Belloni M., Christian W., Cox A. J.: Physlet Quantum Physics: An Interactive Introduction. Pearson Prentice Hall, 2006. Aplety jsou dostupné take online https://www.compadre.org/pqp/
Kohnle A. (vedoucí týmu) a kol.: The Quantum Mechanics Visualisation Project. University of St Andrews. [cit. 4. 9. 2020] Dostupné online: https://www.st-andrews.ac.uk/physics/quvis/
Kohnle A. a kol. A new multimedia resource for teaching quantum mechanics concepts. Am. J. Physics 80, 148 (2012); https://doi.org/10.1119/1.3657800
Mazur, E. (1997). Peer instruction: a user’s manual. Upper Saddle River: Prentice Hall, Inc.
Pollock, S. et al. (n. d.). Concept Tests and Course Materials from CU Boulder. http://www.colorado.edu/physics/EducationIssues/cts/
Pollock S., Passante G., Sadaghiani H.: Adaptable Curricular Exercises for Quantum Mechanics. Součást serveru PhysPort. https://www.physport.org/curricula/ACEQM/index.cfm
a další dle pokynů vedoucí práce
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html