Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Design onboardingu pro kooperativní video hru
Thesis title in Czech: Design onboardingu pro kooperativní video hru
Thesis title in English: Design of onboarding for a cooperative video game
Key words: Tutoriál|učení|herní zážitek|přístupnost|video hra
English key words: Tutorial|video game|onboarding|education|accessibility|game experience
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Author: Mgr. Jan Holan - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.09.2020
Date of assignment: 30.09.2020
Confirmed by Study dept. on: 18.05.2021
Date and time of defence: 29.06.2021 09:00
Date of electronic submission:21.05.2021
Date of submission of printed version:21.05.2021
Date of proceeded defence: 29.06.2021
Opponents: Mgr. Vojtěch Černý
 
 
 
Guidelines
Cílem této práce je navrhnout a vytvořit pro kooperativní hru Silicomrades tutoriálovou úroveň, která uživatele postupně a přitom podrobně seznámí se světem a herními mechanikami a pomůže jim je ovládnout. Nejprve bude po důkladné rešerši a případové studii vytvořeno několik rozdílných prototypů, které budou v rámci experimentu podrobeny uživatelskému testování, na základě jehož výsledku bude nejlepší úroveň finalizována.
References
White, M. M. (2014). Learn to Play: Designing Tutorials for Video Games. CRC Press.
Schell, J. (2008). The Art of Game Design: A book of lenses. CRC press.
Koster, R. (2013). Theory of fun for game design. " O'Reilly Media, Inc.".
Swink, S. (2008). Game feel: a game designer's guide to virtual sensation. CRC Press.
Csikszentmihalyi, M., & Csikzentmihaly, M. (1990). Flow: The psychology of optimal experience (Vol. 1990). New York: Harper & Row.
Kapp, K. M. (2012). The gamification of learning and instruction: game-based methods and strategies for training and education. John Wiley & Sons.
Hodent, C. (2017). The gamer's brain: How neuroscience and UX can impact video game design. CRC Press.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html