Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Sady pro demonstrační experimenty ve středoškolské výuce fyziky mikrosvěta
Thesis title in Czech: Sady pro demonstrační experimenty ve středoškolské výuce fyziky mikrosvěta
Thesis title in English: Experimental sets for teaching physics of microworld on secondary school level
Key words: demonstrační experimenty|fyzika mikrosvěta|výuka fyziky
English key words: demonstrational experiments|microworld physics|teaching physics
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.04.2020
Date of assignment: 26.04.2020
Confirmed by Study dept. on: 05.05.2020
Date and time of defence: 28.06.2021 08:30
Date of electronic submission:17.05.2021
Date of submission of printed version:21.05.2021
Date of proceeded defence: 28.06.2021
Opponents: doc. RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
1. Seznámit se s problematikou výuky fyziky mikrosvěta na středoškolské úrovni
2. Provést rešerši relevantní literatury zabývající se experimenty použitelnými na střední škole v oblasti fyziky mikrosvěta, s důrazem na základní principy kvantové fyziky
3. Ve spolupráci s vedoucí práce vybrat pokusy vhodné pro středoškolskou výuku
4. K vybraným experimentům vytvořit vhodné pomůcky včetně jejich uložení (vytvořit experimentální soupravu) tak, aby byly připravené k zapůjčování zájemcům z řad středoškolských učitelů
5. Ke každé soupravě napsat metodické pokyny pro učitele včetně stručného souhrnu potřebné teorie, jasného návodu na provádění experimentu a dalších potřebných poznámek tak, aby provedení experimentu vyžadovalo co nejmenší přípravu ze strany učitele
6. Pokud to charakter konkrétní experimentální soupravy umožní, vytvořit i návrhy pracovních listů pro studenty.
7. Experimentální soupravy otestovat se středoškolskými studenty či se studenty učitelství a na základě získaných zkušeností případně upravit jak pomůcky, tak pracovní a metodické listy
References
Štoll, Ivan. Fyzika pro gymnázia - Fyzika mikrosvěta. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1993.
Krijtenburg-Lewerissa K, Pol H J, Brinkman A, van Joolingen W R 2017 Insights into teaching quantum mechanics in secondary and lower undergraduate education Phys. Rev. Phys. Educ. Res. 13, 010109
Ellen K Henriksen et al 2014 Relativity, quantum physics and philosophy in the upper secondary curriculum: challenges, opportunities and proposed approaches Phys. Educ. 49 678
Prutchi, David. Exploring quantum physics through hands-on project. Hoboken : Wiley, a John Wiley & Sons, Inc., 2012
Dimitrova T L, Weis A 2010 Single photon quantum erasing: a demonstration experiment Eur. J. Phys., Volume 31, Number 3
Euler M 2014 Getting in touch with the nanoworld: Hands-on experiments and models to visualize nanoscale structures. Science and technology Education for the 21st Century.
a další dle pokynů vedoucí práce
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html