Vedení adaptačního kurzu žáků středních škol třídním učitelem
Thesis title in Czech: | Vedení adaptačního kurzu žáků středních škol třídním učitelem |
---|---|
Thesis title in English: | The management of the adaptation course in high schools by the class teacher |
Key words: | adaptační kurz, práce se třídou, střední škola, třídní učitel, žák |
English key words: | course of adaptation, work with class, high school, class teacher, student |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Supervisor: | Mgr. et Mgr. Olga Kučerová, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 26.03.2020 |
Date of assignment: | 04.07.2022 |
Date and time of defence: | 16.09.2022 00:00 |
Date of electronic submission: | 09.07.2022 |
Date of proceeded defence: | 16.09.2022 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | Mgr. Jana Tylš Adámková, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
Diplomová práce se bude věnovat problematice vedení adaptačních kurzů na středních školách. Hlavním tématem bude vedení kurzů samotnými třídními učiteli tak, aby byl kurz přínosem pro kolektiv, komunikaci a celkovou atmosféru výuky. Adaptační kurz zde bude chápán jako jeden z prostředků, kterými lze napomoci školní kázni a jeho vhodná forma vedení má pozitivní vliv na výuku. Praktická část práce bude založena na praktickém kurzu pro třídní učitele, který jim nabídne základy práce s kolektivem a možnosti, jak vést adaptační kurz včetně vyzkoušení konkrétních teambuidingových aktivit s respektováním skupinové dynamiky |
Preliminary scope of work in English |
VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3357-9.
KREJČOVÁ, Lenka. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3474-3. HERMOCHOVÁ, Soňa a Jana VAŇKOVÁ. Hry pro rozvoj skupinové spolupráce. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0727-6. NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0690-7. SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6. |