Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Vedení adaptačního kurzu žáků středních škol třídním učitelem
Thesis title in Czech: Vedení adaptačního kurzu žáků středních škol třídním učitelem
Thesis title in English: The management of the adaptation course in high schools by the class teacher
Key words: adaptační kurz, práce se třídou, střední škola, třídní učitel, žák
English key words: course of adaptation, work with class, high school, class teacher, student
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra psychologie (41-KPSY)
Supervisor: Mgr. et Mgr. Olga Kučerová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 26.03.2020
Date of assignment: 04.07.2022
Date and time of defence: 16.09.2022 00:00
Date of electronic submission:09.07.2022
Date of proceeded defence: 16.09.2022
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: Mgr. Jana Tylš Adámková, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Diplomová práce se bude věnovat problematice vedení adaptačních kurzů na středních školách. Hlavním tématem bude vedení kurzů samotnými třídními učiteli tak, aby byl kurz přínosem pro kolektiv, komunikaci a celkovou atmosféru výuky. Adaptační kurz zde bude chápán jako jeden z prostředků, kterými lze napomoci školní kázni a jeho vhodná forma vedení má pozitivní vliv na výuku. Praktická část práce bude založena na praktickém kurzu pro třídní učitele, který jim nabídne základy práce s kolektivem a možnosti, jak vést adaptační kurz včetně vyzkoušení konkrétních teambuidingových aktivit s respektováním skupinové dynamiky
Preliminary scope of work in English
VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3357-9.
KREJČOVÁ, Lenka. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3474-3.
HERMOCHOVÁ, Soňa a Jana VAŇKOVÁ. Hry pro rozvoj skupinové spolupráce. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0727-6.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0690-7.
SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0404-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html