Inovace chemického kurikula: koncept velkých myšlenek jako budoucnost přírodovědného vzdělávání?
Thesis title in Czech: | Inovace chemického kurikula: koncept velkých myšlenek jako budoucnost přírodovědného vzdělávání? |
---|---|
Thesis title in English: | Innovation of chemical curricula: the concept of big ideas in future science education? |
Key words: | chemické kurikulum, inovace, velké myšlenky |
English key words: | chemical curriculum, innovation, big ideas |
Academic year of topic announcement: | 2023/2024 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Chemistry Education (31-280) |
Supervisor: | RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. |
Author: |
References |
Harlen, W. (Ed) (2010). Principles and Big Ideas of Science Education with the contribution of Derek Bell, Rosa Devés, Hubert Dyasi, Guillermo Fernández de la Garza, Pierre Léna, Robin Millar, Michael Reiss, Patricia Rowell and Wei Yu. Published by the Association for Science Education, 2010. ISBN 978 0 86357 4 313. Millar, R. and Osborne, J. (1998) Beyond 2000. Science Education for the Future. London: King’s College School of Education. |
Preliminary scope of work |
Tématem práce jsou tzv. big ideas, koncept velkých myšlenek, které by mohly nahradit současné pojetí chemického vzdělávání založené na jednotlivých oborech chemie (obecná, anorganická, organická, analytická, biochemie). Big ideas odráží mezipředmětovost přírodních věd (biologie, chemie, fyzika, zeměpis) a odpovídaly by tak integrovanému předmětu přírodní vědy (science). Bakalářská práce je teoreticky zaměřena, založená na rešerši současného stavu, převážně v zahraniční literatuře. |