Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Komunikace s rodiči z pohledu začínajícího učitele
Thesis title in Czech: Komunikace s rodiči z pohledu začínajícího učitele
Thesis title in English: Communication with parents from a perspective of a beginning teacher
Key words: komunikace, rodič, učitel, formy komunikace, zkušenost učitele
English key words: communication, parent, teacher, forms of communication, teacher's experience
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra psychologie (41-KPSY)
Supervisor: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 10.10.2019
Date of assignment: 10.10.2019
Date and time of defence: 04.06.2020 00:00
Date of electronic submission:27.04.2020
Date of proceeded defence: 04.06.2020
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: Mgr. Barbora Pánková
 
 
 
Guidelines
Předmětem mé diplomové práce je přiblížení problematiky komunikace mezi rodičem a začínajícím učitelem. V teoretické části se budu za pomoci odborné literatury věnovat formám komunikace a efektivní komunikaci s rodiči. Praktická část pojednává o tom, jak začínající učitel prožívá své první třídní schůzky, tripartitní setkání, řešení konfliktů nebo jak zvládá každodenní komunikaci s rodiči. Pro účely analýzy této problematiky je klíčové získat informace i od jiných začínajících učitelů. Výsledkem výzkumu bude porovnání mé zkušenosti se zkušeností ostatních pedagogů.
References
● RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. V Brně: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6.
● SPILKOVÁ, Vladimíra. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-731-5081-6.
● BENDL, Stanislav. Klinická škola: místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-517-1.
● FEŘTEK, Tomáš. Rodiče vítáni: praktický návod, jak usmířit rodiče a učitele našich dětí. V Praze: Yinachi, 2011. ISBN 978-80-904735-2-2.
● ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4640-1.
● KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA, ed. Předškolní a primární pedagogika: Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-828-9.

Preliminary scope of work
Předmětem mé diplomové práce je přiblížení problematiky komunikace mezi rodičem a začínajícím učitelem. V teoretické části se budu za pomoci odborné literatury věnovat formám komunikace a efektivní komunikaci s rodiči. Praktická část pojednává o tom, jak začínající učitel prožívá své první třídní schůzky, tripartitní setkání, řešení konfliktů nebo jak zvládá každodenní komunikaci s rodiči. Pro účely analýzy této problematiky je klíčové získat informace i od jiných začínajících učitelů. Výsledkem výzkumu bude porovnání mé zkušenosti se zkušeností ostatních pedagogů.
Preliminary scope of work in English
The object of my dissertation is to introduce the issue of communication between the parent and the inexperienced teacher. The theoretical part is based on the research literature, and it is devoted to various forms of communication as well as to effective communication with parents. The practical part focuses on the experiences new teacher gain while having class meetings, tripartite meetings, on his dealing with conflicts, and on his everyday communication with parents. For the purposes of this analysis, it is essential to obtain information from other inexperienced teachers. The outcome of my research will be a comparison of my experience with other teachers' experiences.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html