Prezentace lokální módy v českých lifestylových magazínech
Thesis title in Czech: | Prezentace lokální módy v českých lifestylových magazínech |
---|---|
Thesis title in English: | Presentation of a local fashion in Czech lifestyle magazines |
Key words: | Móda, média, lifestylové časopisy, módní návrhář, módní tvorba |
English key words: | Fashion, media, lifestyle magazines, fashion designer, fashion production |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Media Studies (23-KMS) |
Supervisor: | Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 02.10.2019 |
Date of assignment: | 02.10.2019 |
Date and time of defence: | 21.09.2021 08:00 |
Venue of defence: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011 |
Date of electronic submission: | 27.07.2021 |
Date of proceeded defence: | 21.09.2021 |
Opponents: | Mgr. Tereza Zavadilová, Ph.D. |
URKUND check: | ![]() |
References |
1) MANDIC, Zuzana, Viola FETISOVA a Nora JELÍNEK, 2018. Potenciál módního sektoru ČR: módní design – stav a potřeby. Praha: Institut umění – Divadelní ústav. ISBN 978-80-7008-404-5.
2) UCHALOVÁ, Eva, 1996. Česká móda 1918-1939: elegance 1. republiky. Praha: Olympia. 3) SCHULZ, Winfried, Helmut SCHERER, Irena REIFOVÁ a Jakub KONČELÍK, 2004. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2. přepracované vydání. Brno: Karolinum. ISBN 80-246-0827-. 4) EGER, Ludvík a Dana EGEROVÁ, 2017. Základy metodologie výzkumu. 2. přepracované a rozšířené vydání. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. ISBN 978-80-261-0735-4. 5) SEDLÁKOVÁ, Renáta, 2014. Výzkum médií: Nejůžívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3568-9. |
Preliminary scope of work |
Cílem práce je analyzovat mediální obsah českých magazínů o módě a rozklíčovat, v jaké míře a jakém kontextu se tyto časopisy věnují informacím o lokální módě. Práce si klade za cíl najít odpovědi na předem formulované výzkumné otázky a potvrdit, případně vyvrátit stanovené hypotézy. Předmětem zkoumání jsem zvolila dvě lifestylová média se zaměřením na módu v České republice. Jedná se tištěné tituly Vogue CS a ELLE. Analýza článků, vyhledávaných dle předem určených klíčových slov, je prováděna v časovém rozmezí leden 2019–prosinec 2019. |
Preliminary scope of work in English |
This thesis aims to analyze the media content of Czech fashion media. The thesis focuses on local fashion and its presentation in Czech lifestyle magazines. The primary quantitative research focused on examining the Czech lifestyle fashion magazine's environment and determining in what context and how often these media write about local fashion and its designers. Through the content analysis, the three fashion titles (Vogue CS, Elle, and Harper's Bazaar) will be examined during the period between January 2019 and December 2019.
|