Hodnocení výkonu žáků v hodinách zeměpisu na čtyřletých gymnáziích
Thesis title in Czech: | Hodnocení výkonu žáků v hodinách zeměpisu na čtyřletých gymnáziích |
---|---|
Thesis title in English: | Evaluation of pupils performance in geography at four-years high school |
Key words: | hodnocení ve vzdělávání, kompetenční rámec, funkce a metody pedagogického hodnocení, profesní přesvědčení učitele, teorie šíření inovací, zeměpis, čtyřletá gymnázia |
English key words: | evaluation in education, competence framework, functions and methods of pedagogical evaluation, teacher's professional beliefs, innovation diffusion theory, geography, four-year gymnasium |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Geography and Regional Development (31-340) |
Supervisor: | doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 09.10.2020 |
Date of assignment: | 13.01.2021 |
Confirmed by Study dept. on: | 13.01.2021 |
Date of electronic submission: | 27.07.2023 |
Date of proceeded defence: | 13.09.2023 |
Opponents: | RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. |
References |
Laufková, V. (2017). Formativní hodnocení v zahraničí a v České republice. E-Pedagogium (1), s. 89–99. Laufková, V. (2017a). Formativní hodnocení v praxi české základní školy. Pedagogika, 67(2), s. 126–146. Laufková, V., Novotná, K. (201). Školní hodnocení z pohledu žáků ORBIS SCHOLAE, 8 (1) 111−127 Spurná, M. (2019). Analýza stavu hodnocení výsledků žáků v ČR a v zahraničí. Podkladová studie, NUV. Kosíková, V., Černá, K. (2013). Výzkum kvality informační funkce hodnocení ve středoškolské praxi . Pedagogika, 3, 372-392 |
Preliminary scope of work |
Cílem práce je zjistit, za co a jakým způsobem jsou žáci hodnoceni ve výuce geografie na gymnáziích. Naplnění tohoto cíle bude vedeno prostřednictvím řízených rozhovorů s učiteli, dotazníkovým šetřením s žáky a popř. i pozorováním vyučování. Obecný rámec práce bude vycházet zejména z literatury zaměřené na problematiku formativního i sumativního hodnocení výkonů jedinců. |