Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Zpravodajský komiks jako nová forma on-line zpravodajství na webu ČT24
Thesis title in Czech: Zpravodajský komiks jako nová forma on-line zpravodajství na webu ČT24
Thesis title in English: News Comics as the new form of online reporting on ČT24 website
Key words: Komiks, Česká televize, ČT24, televizní zpravodajství, reportáž
English key words: Comics, Czech Television, ČT24, television reporting, news report
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Journalism (23-KZ)
Supervisor: PhDr. Mgr. Martin Lokšík
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 10.07.2019
Date of assignment: 10.07.2019
Date and time of defence: 16.09.2020 08:30
Venue of defence: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Date of electronic submission:19.07.2020
Date of proceeded defence: 16.09.2020
Opponents: PhDr. Jana Čeňková, Ph.D.
 
 
 
URKUND check:
References
CUDLÍN, Karel, OSVALDOVÁ, Barbora, Radim KOPÁČ a Alice NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, ed. O reportáži, o reportérech. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1781-7.
GROENSTEEN, Thierry. Stavba komiksu. Brno: Host, 2005. ISBN 80-7294-141-0.
DIESING, Helena. Český komiks 1. poloviny 20. století. Praha: Verzone, 2011. ISBN 978-80-904546-8-2.
HALADA, Jan a Barbora OSVALDOVÁ, ed. Slovník žurnalistiky: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3752-5.
JAKUBOWICZ, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediamorfóza. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-38-5.
KOŘÍNEK, Pavel, Martin FORET a Michal JAREŠ. V panelech a bublinách: kapitoly z teorie komiksu. Praha: Akropolis, 2015. ISBN 978-80-7470-113-9.
KRUML, Milan. Comics: stručné dějiny. Praha: Martin Trojan, 2007. ISBN 80-86839-12-5.
MCCLOUD, Scott. Jak rozumět komiksu. Praha: BB art, 2008. ISBN 978-80-7381-419-9.
MORAVEC, Václav. Média v tekutých časech: konvergence audiovizuálních médií v ČR. Praha: Academia, 2016. ISBN 978-80-200-2572-2.
MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Mladá fronta, 2011. ISBN 978-80-204-2409-9.
MOTAL, Jan. Nové trendy v médiích. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-5826-2.
MORLEY, David. Television, audiences & cultural studies. London: Routledge, 1992. ISBN 0-415-05445-1.
ORLEBAR, Jeremy. Kniha o televizi. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-246-6.
OSVALDOVÁ, Barbora, Alena LÁBOVÁ, Martin LOKŠÍK, Josef MARŠÍK, Ludmila TRUNEČKOVÁ, Karel ŠEBESTA, Milan ŠMÍD a Jan URBAN. Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0248-2.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
PROKŮPEK, Tomáš, Pavel KOŘÍNEK, Martin FORET a Michal JAREŠ. Dějiny československého komiksu 20. století. Praha: Akropolis, 2014. ISBN 978-80-7470-061-3.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.
Preliminary scope of work
Tato bakalářská práce se zabývá zpravodajským komiksem, který publikují redaktoři on-line zpravodajství České televize na webu ČT24 od 20. května 2019. Tento formát v sobě propojuje komiks s televizním zpravodajstvím a má přilákat mladé publikum k obsahu vyráběnému Českou televizí. Koncept zpravodajského komiksu spočívá v tom, že se z reportáží odvysílaných v pořadech České televize za pomoci moderních technologií vyrobí několikastránkový komiks. Tato práce v praktické části mapuje proces výroby zpravodajského komiksu, který je díky mobilní aplikaci značně zrychlený. Dále je v ní popsáno, kdo se na jeho výrobě podílí a jaká témata jsou v něm zobrazována. Hlavním cílem práce je však zjistit, jestli zpravodajský komiks opravdu čtou mladí lidé, jimž je primárně určen. V kontrastu se základními hodnotami zpravodajství, které zpravodajský komiks musí splňovat, protože vychází jako obsah produkovaný veřejnoprávní institucí, stojí určitá umělecká kritéria kladená na komiks jako takový. I těmito odlišnými aspekty obou žánrů se předkládaná práce zabývá. Součástí teoretické části práce je i stručná historie komiksu v žurnalistice a proměna prezentace obsahu České televize na internetu a sociálních sítích v návaznosti na stále větší význam síťových médií.
Preliminary scope of work in English
This bachelor's thesis concerns News Comics, which online journalists from Czech Television have published on the ČT24 website since 20th May 2019. This format connects comics and television news and its main purpose is to attract a young audience to the content that Czech Television produces. The concept of News Comics consists of journalists choosing television news reports from broadcasted news programs and transforming them into multi-paged comics. This bachelor's thesis practically covers the process of producing News Comics, which has accelerated considerably because of using mobile application. Furthermore, I mention all of the staff members who are involved in the process of production and I describe what topics News Comics cover. The main purpose of this thesis is to confirm whether or not the targeted young audience is truly reading News Comics. Additionally, I ask if the artists behind the comics are meeting the central values of the news alongside their artistic freedom. This thesis explores the different aspects of the two genres. Another part of the bachelor's thesis includes a brief history of comics and the transformation of Czech Television news content towards digital media with the growing presence of technology.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html