Možnosti řízení pohybových aktivit u dvouletých dětí
Thesis title in Czech: | Možnosti řízení pohybových aktivit u dvouletých dětí |
---|---|
Thesis title in English: | Teaching methods in movement activities by twoo years old children |
Key words: | Dvouleté děti, pohybové aktivity, řízení pohybových aktivit. |
English key words: | Twoo yers old children, movement activities, teaching methods. |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra tělesné výchovy (41-KTV) |
Supervisor: | doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 28.04.2019 |
Date of assignment: | 12.06.2019 |
Date and time of defence: | 02.06.2020 00:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 8, Praha 1, S101, 101 |
Date of electronic submission: | 29.04.2020 |
Date of proceeded defence: | 02.06.2020 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD004MS) |
Opponents: | Mgr. Lucie Kainová |
Guidelines |
Studium literatury
Volba metod a výzkumné skupiny. Vlastní výzkumné šetření. Zpracování výsledků. Konzultace s vedoucí práce. |
References |
ALLEN, K a Lynn R MAROTZ. Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008, 187 s. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-421-2.
Langmaier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2000. Dvořáková, H. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha: Portál, 2002. Dvořáková, H. Sportujeme s nejmenšími. Praha: Olypmpia 2001, nebo TeMi, 2009. |
Preliminary scope of work |
Charakteristika dvouletého dítěte - psychický, tělesný a motorický vývoj.
Sociální vývoj ve vztahu k možnostem řízení ve skupině. Formulace problému, cíl práce, otázky - předpoklady. Metody práce. Výsledky a jejich interpretace. Diskuze. Závěry. |
Preliminary scope of work in English |
Twoo years old child: psycho-physical-motor development.
Social development in relations to teaching methods in a group. Problem and aim of the work, qestions - hypothesis. Methods. Resultes and its interpretation. Discussion. Conclusions. |