Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Sdílení pedagogického procesu v mateřské škole
Thesis title in Czech: Sdílení pedagogického procesu v mateřské škole
Thesis title in English: Sharing of pedagogical procedure in kindergarten
Key words: pedagogický proces, hospitace, další vzdělávání pedagogů, učící se organizace
English key words: pedagogical process, class visit, further education of pedagogical workers, learner organization
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Supervisor: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 04.09.2018
Date of assignment: 07.01.2019
Date and time of defence: 20.05.2019 10:00
Venue of defence: Myslíkova 7, Praha 1
Date of electronic submission:14.04.2019
Date of proceeded defence: 20.05.2019
Course: Diploma Thesis Defence (OSZD004SM)
Opponents: prof. PaedDr. Ivan Pavlov, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce bude vypracována v souladu s Opatřením děkana 37/2017 O podrobnostech závěrečné práce včetně odpovídající přílohy
References
SYSLOVÁ, Zora, 2016. Proměna mateřské školy v učící se organizaci. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7552-113-2.
TROJAN, Václav, 2018. Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: Wolters Kluwer. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7478-539-9.
TROJAN, Václav, 2017. Řízení pedagogického procesu v současné škole. Praha, PedF UK. ISBN 978-80-7290-961-2
TROJANOVÁ, Irena, 2014. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7478-656-3.
Preliminary scope of work
Bakalářská práce analyzuje sdílení pedagogického procesu v prostředí konkrétní mateřské školy – formy a průběh sdílení, aplikaci získaných informací v pedagogické praxi. Zabývá se využitím vzájemných hospitací předškolních pedagogů jako jedné možnosti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Analyzuje přínos vzájemných hospitací pro rozvoj jednotlivých pedagogů a jejich vliv na edukační procesy v celé škole. Zkoumá problematiku sdílení pedagogického procesu z pohledu pedagoga a využití vzájemného učení se ke zvyšování kvality edukačních procesů školy a její směřování ke koncepci učící se organizace.
Preliminary scope of work in English
Bachelor work analyses sharing of pedgogical procedure in setting of concrete kindergarten. It is engaged in usage of mutual class visits of pre-school educationalists as the only possibility of further eduvation of pedagogical workers. It analyses the contribution of mutual attendances class vistits of individual educationalists and their influence on educational procedures in whole school. It investigates matters of sharing of pedagogical procedure from the educationalist’s view and usage of mutual learning to increase quality of educational procedures of school and its pointing to conception learner organization.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html