hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration:
13.12.2018
Date of assignment:
13.12.2018
Date and time of defence:
04.06.2020 08:30
Date of electronic submission:
28.04.2020
Date of proceeded defence:
04.06.2020
Course:
Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents:
Mgr. Marián Vanek, Ph.D.
Guidelines
Vzorek zkoumaných osob bude tvořen třemi výtvarnými umělci, kritéria výběru budou specifikována později. Pro sběr dat bude použit polostrukturovaný hloubkový rozhovor. Jako metoda analýzy bude aplikována interpretativní fenomenologická analýza, která umožní do hloubky porozumět jedinečné zkušenosti zkoumaných osob.
References
DRVOTA, S. Osobnost a tvorba. 1. vyd. Praha: Avicenum, 1973, 264 s.
KULKA, J. Psychologie umění. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 440 s. ISBN 978-80-247-2329-7.
MIOVSKÝ, M.; ČERMÁK, I.; CHRZ, V. a kol. Umění ve vědě a věda v umění: Metodologické imaginace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 15 – 25 s. ISBN 978-247-1707-4.
ŘIHÁČEK, Tomáš, Ivo ČERMÁK a Roman HYTYCH. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2.
Preliminary scope of work
Cílem práce je porozumět tomu, jak výtvarní umělci chápou a prožívají svoji tvorbu. Téma bude zkoumáno kvalitativně a bude využita interpretativní fenomenologická analýza.Zjištění získaná na základě rozhovorů se třemi výtvarnými umělci budou konfrontována s přístupy vybraných psychologických směrů a autorů zabývajícími se problematikou spojenou s psychologií, uměním a uměleckou tvorbou.
Preliminary scope of work in English
This work aims to understand how fine artists understand and experience their artistic creation. The topic will be examined qualitatively and interpretative phenomenological analysis (IPA) will be used. The findings obtained from interviews with three fine artists will be confronted with fundamental psychological approaches and approaches of authors dealing with issues related to psychology, art and artistic creation.