Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Výchovné a vzdělávací strategie v alternativní škole "Da Vinci"
Thesis title in Czech: Výchovné a vzdělávací strategie v alternativní škole "Da Vinci"
Thesis title in English: Educational strategies in the alternative school "Da Vinci"
Key words: alternativní škola, reformní škola, typy alternativní pedagogiky, případová studie
English key words: alternative school, reform school, types of alternative schools, case study
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Supervisor: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 04.12.2018
Date of assignment: 01.07.2019
Date and time of defence: 09.09.2019 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:10.07.2019
Date of proceeded defence: 09.09.2019
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
I. Studující vyhledá a zpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Zpracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice.
II. Studující navrhne a realizuje empirické šetření, vypracuje popis výzkumné metodologie. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky.
III. Všechny zásadní kroky studující průběžně konzultuje s vedoucím práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům aktuálního Opatření děkana.
References
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
KASPER, Tomáš a Dana KASPEROVÁ. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 78-80-247-2429-4.
MAŇÁK, Josef. Alternativní metody a postupy. Brno: Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1549-7.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2001. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-584-9.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. 2. upr. vyd. Praha: Portál, 1996. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-072-3.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7.
RÝDL, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno: M. Zeman, 1994. ISBN 80-900035-8-3.
ŘIHÁČEK, Tomáš, Ivo ČERMÁK a Roman HYTYCH. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2.
Preliminary scope of work
Hlavním cílem práce je analyzovat výchovně-vzdělávací strategie ve škole Da Vinci.

Dílčí cíle práce:
1) Shromáždit informace o zdrojích a inspiracích výchovně-vzdělávacích strategií ve škole Da Vinci.
2) Zjistit postoje učitelů ke konkrétním výchovně-vzdělávacím strategiím.
3) Srovnání zjištěných postojů s výsledky šetření TALIS.
4) Ověření zjištěných postojů učitelů v praxi (pozorováním ve ve vyučovacích hodinách).
5) Zjistit názor rodičů na jednotlivé výchovně-vzdělávací strategie.

Teoretická část: Základní představení školy, historie, prostor školy, filosofie školy a její inspirace, představení výchovně-vzdělávacích strategií
Empirická část: Design výzkumného šetření - případová studie; metody sběru dat: rozhovory s pedagogy a rodiči, nestrukturované pozorování, analýza dokumentů.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html