Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Umělá inteligence pro deskovou hru dáma
Thesis title in Czech: Umělá inteligence pro deskovou hru dáma
Thesis title in English: Artificial Inteligence for Draughts
Key words: deskové hry, umělá inteligence, algoritmus minimax, heuristické funkce
English key words: board games, artificial intelligence, minimax algorithm, heuristic functions
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML)
Supervisor: RNDr. Jiří Švancara, Ph.D.
Author: Bc. David Bělíček - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 04.11.2018
Date of assignment: 05.11.2018
Confirmed by Study dept. on: 26.11.2018
Date and time of defence: 14.09.2020 09:00
Date of electronic submission:30.07.2020
Date of submission of printed version:31.07.2020
Date of proceeded defence: 14.09.2020
Opponents: RNDr. Jan Hric
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je navrhnout a implementovat umělou inteligenci pro hru dáma. Umělá inteligence bude založená na algoritmu minimax, který bude rozšířený o různé vyhodnocovací funkce nekoncových stavů, heuristické funkce a prořezávání. Dílčím cílem práce je vytvořit prostředí, které umožní uživateli hrát proti zvolené umělé inteligenci, ale také umožní porovnat mezi sebou všechny vytvořené varianty umělé inteligence.
References
[1] Stuart J. Russell, Peter Norvig: Artificial Intelligence - A modern approach, Prentice Hall, 2003.
[2] Ronald L. Rivest: Game Tree Searching by Min/Max Approximation. Artif. Intell. 34(1): 77-96 (1987).
[3] Silvia García-Díez, Jérôme Laforge, Marco Saerens: Rminimax: An Optimally Randomized MINIMAX Algorithm. IEEE Trans. Cybernetics 43(1): 385-393 (2013)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html