Umělá inteligence pro deskovou hru dáma
Thesis title in Czech: | Umělá inteligence pro deskovou hru dáma |
---|---|
Thesis title in English: | Artificial Inteligence for Draughts |
Key words: | deskové hry, umělá inteligence, algoritmus minimax, heuristické funkce |
English key words: | board games, artificial intelligence, minimax algorithm, heuristic functions |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML) |
Supervisor: | RNDr. Jiří Švancara, Ph.D. |
Author: | Bc. David Bělíček - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 04.11.2018 |
Date of assignment: | 05.11.2018 |
Confirmed by Study dept. on: | 26.11.2018 |
Date and time of defence: | 14.09.2020 09:00 |
Date of electronic submission: | 30.07.2020 |
Date of submission of printed version: | 31.07.2020 |
Date of proceeded defence: | 14.09.2020 |
Opponents: | RNDr. Jan Hric |
Guidelines |
Cílem práce je navrhnout a implementovat umělou inteligenci pro hru dáma. Umělá inteligence bude založená na algoritmu minimax, který bude rozšířený o různé vyhodnocovací funkce nekoncových stavů, heuristické funkce a prořezávání. Dílčím cílem práce je vytvořit prostředí, které umožní uživateli hrát proti zvolené umělé inteligenci, ale také umožní porovnat mezi sebou všechny vytvořené varianty umělé inteligence. |
References |
[1] Stuart J. Russell, Peter Norvig: Artificial Intelligence - A modern approach, Prentice Hall, 2003.
[2] Ronald L. Rivest: Game Tree Searching by Min/Max Approximation. Artif. Intell. 34(1): 77-96 (1987). [3] Silvia García-Díez, Jérôme Laforge, Marco Saerens: Rminimax: An Optimally Randomized MINIMAX Algorithm. IEEE Trans. Cybernetics 43(1): 385-393 (2013) |