Vliv nastavení mysli na motivaci VŠ studentů
Thesis title in Czech: | Vliv nastavení mysli na motivaci VŠ studentů |
---|---|
Thesis title in English: | Mindset theory and its effect on motivation of university students |
Key words: | Teorie Nastavení mysli|fixní mindset|růstový mindset|motivace|vnější motivace|vnitřní motivace|výkonová motivace|aspirační úroveň|vlastní vnímaná účinnost. |
English key words: | Mindset Theory|fixed mindset|growth mindset|motivation|extrinsic motivation|intrinsic motivation|performance motivation|aspirational level|self-efficiency |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 18.10.2018 |
Date of assignment: | 18.10.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 30.04.2019 |
Date and time of defence: | 30.01.2020 10:00 |
Date of electronic submission: | 17.12.2019 |
Date of proceeded defence: | 30.01.2020 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce se zabývá Teorií nastavení mysli (Mindset Theory) Caroline Dweckové a její aplikací na problematiku výkonové motivace. Cílem práce je zjistit, jaký je vztah mezi růstovým a fixním nastavením mysli a výkonovou motivací u vysokoškolských studentů a studentek. Teoretická část: přehled teorií motivace, Teorie nastavení mysli C. Dweckové, faktory ovlivňující motivaci studentů, nastavení mysli jako prediktor výkonové motivace u studentů Praktická část: kvantitativní design, výzkum vztahu mezi fixním a růstovým nastavením a výkonovou motivací VŠ studentů, popis vzorku a použitých metod, statistické zpracování dat |
References |
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: the exercise of control. New York: W.H. Freeman and Company. Dai, D. Y. & Sterngerg, R. J. (2004). Motivation, emotion, and cognition. Integrative Perspectives on Intellectual Functioning and Development. London: LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES. Blatný, M. (2019). Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada Publishing. Duchoň, B., & Šafránková, J. (2008). Management. Integrace tvrdých a měkkých prvků řízení. C H BECK. Dweck, C. S. (2017). Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál (Vydání druhé, aktualizované). V Brně: Jan Melvil Publishing. Hrabal, V., & Pavelková, I. (2011). Školní výkonová motivace žáků: dotazník pro žáky. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání. Kocianová, R. (2010). Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada. Madsen, K. B. (1972). Teorie motivace: srovnávací studie moderních teorií motivace. Praha: Academia. Maslow, A. H. (2014). O psychologii bytí. Praha: Portál. Mudrák, J. (2015). Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada. Nakonečný, M. (2015). Obecná psychologie. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton. Nakonečný, M. (2017). Psýché: základy a záhady duševního života. Praha: Vladimír Kvasnička, nakladatelství Vodnář. Pavelková, I. (2002). Motivace žáků k učení. (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci.) Praha: UK PedF. Pavlas, I. (2011). Výkonová motivace a interpersonální potřeby. Pedagogická fakulta stravské univerzity v Ostravě. Plamínek, J. (2010). Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali (2., dopl. vyd). Praha: Grada. Plháková, A. (2003). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia. Říčan, P. (2013). Psychologie (Vydání čtvrté). Praha: Portál. Tureckiová, M. (2004). Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada. |