Fenomén Singles a jeho mediální obraz
Thesis title in Czech: | Fenomén Singles a jeho mediální obraz |
---|---|
Thesis title in English: | The Singles Phenomenon and its Image in the Mass Media |
Key words: | Singles, vztahy, rodina, masmédia, životní styl, obsahová analýza |
English key words: | Singles, relationships, family, massmedia, lifestyle, content analysis |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Sociology (23-KS) |
Supervisor: | PhDr. Mgr. Jan Balon, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 02.05.2018 |
Date of assignment: | 02.05.2018 |
Date and time of defence: | 13.06.2018 09:00 |
Venue of defence: | Jinonice - U Kříže 8, Praha 5, J3015, Jinonice - místn. č. 3015 |
Date of electronic submission: | 07.05.2018 |
Date of proceeded defence: | 13.06.2018 |
Opponents: | Markéta Mazáková Šetinová, M.Sc., Ph.D. |
URKUND check: |
Guidelines |
Tato bakalářská práce se bude zabývat tématem Singles, fenoménem 21. století. Práce bude členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části vysvětlím termíny spjaté se singles, koncept životního stylu a uvedu některé příčiny tohoto životního stylu, demografický přechod, který s nimi souvisí a jeho důsledky na dnešní společnost. Zmíním také, jak média prezentují tento fenomén. V praktické části povedu polostrukturované rozhovory s 5 -7 respondenty obou pohlaví mezi 20 – 30 lety, abych zjistila, jaký mají pohled na věc, proč, a zda si vybrali tento způsob života. Cílem práce bude zjistit příčiny a motivy, které vedou singles k volbě jejich životního stylu a jejich míru spokojenosti. |
References |
GIDDENS, A., Sociologie. Praha: Argo, 1999. 596 s. ISBN 80-7203-124-4
JANDOUREK, J., Úvod do sociologie. Praha: Portál, 2003. 232 s. ISBN 80-7178-749-3 MOŽNÝ, I., Rodina a společnost. Praha: Sociologické nakladatelství, 2006. 312 s. ISBN 978-80-86429-87-8 SEDLÁKOVÁ, R., Výzkum médií. Praha: Grada publishing a.s., 2014. 544 +4 s. ISBN 978-80-247-3568-9 SINGLY, F., Sociologie současné rodiny. Praha: Portál, 1999. 128 s. ISBN 8071782491. TOMÁŠEK, M., Singles a jejich vztahy; kvalitativní pohled na nesezdané a nekohabitující jednotlivce v České republice. Sociologický časopis. Vol. 42, no. 1, 2006, str. 81–105. TOMÁŠEK, M., Singles ve světle měnících se typologií a definic: k aktuálně probíhajícímu výzkumu. In: Mareš, P.; Potočný, T. (eds.) Modernizace a česká rodina. Brno: Barrister & Principal, 2003, str. 225–232. TRAMPOTA, T., VOJTĚCHOVSKÁ, M., Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. 296 s. ISBN 978-80-7367-683-4 |
Preliminary scope of work |
Bakalářská práce „Fenomén singles a jeho obraz v masových médiích“ se zabývá mediálním obrazem singles tak, jak jej vytvářejí populární české deníky a jejich internetové obdoby. Teoretická část práce je věnovaná uvedení do problematiky singles, vysvětlení terminologie a vzniku tohoto fenoménu či popisu životního stylu singles. Dále jsou zde vymezena masová média a jejich význam při utváření názoru širší veřejnosti. Praktická část obsahuje teoretický popis zvolené metody a pak její aplikaci na fenomén singles. Ta zjišťuje významy, které jsou singles v médiích připisovány. Výzkum byl proveden na dvou stech předem zvolených článcích. Samotný závěr práce obsahuje shrnutí výzkumu a interpretace provedené na základě teoretického zpracování zvolené problematiky. |
Preliminary scope of work in English |
The bachelor thesis "Phenomenon singles and its image in the mass media" deals with the exploration of the singles media image as it is being depicted in printed mass media and their Internet analogues. The theoretical part of the thesis is devoted to the exploration of the concept of singles, explanation of the used terminology, the emergence of the singles phenomenon, and the description of singles lifestyle. Subsequently, the definition of mass media is provided and the extent of its impact, on forming the opinion of the wider public, is explored. The practical part of the work shows theoretical background of chosen analysis and then uses a method of quantitative content analysis in order to identify the image of singles created by the mass media. The research was carried out on two hundred preselected articles. At the end of the thesis, a summary of the research and its interpretation, based on the chosen theoretical grounding, is made. |