Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium. Kromě omezení funkcionality související s napojením na WhoIs nebude ve většině případů možné odevzdávání závěrečných prací. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení.
Možnosti psychomotorického a sociálního rozvoje dětí školního věku prostřednictvím práce v kroužku „Vazba a aranžování květin“
Thesis title in Czech: Možnosti psychomotorického a sociálního rozvoje dětí školního věku prostřednictvím práce v kroužku „Vazba a aranžování květin“
Thesis title in English: Possibilities of psycho-motoric and social development of school age children through work in group "Binding and flower arranging"
Key words: dítě, školní věk, volný čas, základní rodina, pedagog, umělá květina, pomůcka, aranžování, dětská kreativita, dekorace
English key words: child, school age, leisure time, elementary family, pedagogue, plastic flower, aid, arrangement, creativity of children, decoration
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Supervisor: Mgr. Viktor Čech
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 12.02.2015
Date of assignment: 26.10.2016
Date and time of defence: 25.05.2018 14:30
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:20.04.2018
Date of proceeded defence: 25.05.2018
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
I.Teoretická část
1) dítě školního věku (vývoj poznávacích procesů, motorický vývoj - jemná a hrubá motorika, emoční a sociální vývoj)
2) dítě a volný čas (definice, pedagogické působení mimo vyučování, zájmová činnost jako součást výchovy mimo vyučování, struktura zájmové činnosti, návrh zájmových činností v ZŠ)
3) Kroužek „Vazba a aranžování květin“
a) estetické aspekty pěstování květin (různé způsoby a postupy aranžování květin, technické postupy při vytváření dekorací z květin, nejčastěji používané postupy, zdobení květin různými přízdobami)
b) materiální vybavení
c) ekologické aspekty výchovy (zájem o přírodu a vztah k přírodě, ekologii, využití zájmové činnosti při výchově dětí k ekologii)
d) neverbální činnosti- tvořivost, kreativita
e) využívání místních a regionálních zdrojů a specifik (lidové tradice, zvyky a řemesla v tomto kraji)
f) spolupráce vychovatele s rodiči při zajištění a využívání zájmové činnosti dětí
g) spolupráce vychovatele s obecním úřadem, školou a jinými zájmovými organizacemi

kroužek „Vazba a aranžování květin“
a) struktura hodin
b) cíle projektu a očekávané výstupy
c) obsah činnosti
d) využívané metody
e) organizační formy práce

II. Praktická část - Projekt kroužku „Vazba a aranžování květin“
1) S květinami krok za krokem – témata, cíle, výstupy a metody práce, seznam činností, použité pomůcky
2) postupy práce s květinami a vytváření dekorací
3) sebehodnocení, reflexe – učitelky (vychovatelky)
References
Kol. aut.: Floristika. 1.vydání. Praha 2 - Vinohrady: Profi Press, 2011, 406 s. ISBN 978-80-86726-43-4.
DYTRTOVÁ, Radmila. Praktické činnosti pro 6.- 9. ročník základních škol: Pěstitelství. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna, 2006. 112 s. ISBN 80-7168-857-6.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s. ISBN 978-80-262-0403-9.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 322 s. ISBN 978-80-247-1821-7.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006, 368 s. ISBN 80-247-1284-9.
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011, 239 s. ISBN 978-80-262-0030-7.
BESTAJOVSKÝ, Martin. Lidové obyčeje a nápady pro šikovné ruce - Jaro. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2006, 64 s. ISBN 80-251-0160-6.
BESTAJOVSKÝ, Martin. Lidové obyčeje a nápady pro šikovné ruce - Léto. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2004, 64 s. ISBN 80-251-0315-3.
BESTAJOVSKÝ, Martin. Lidové obyčeje a nápady pro šikovné ruce - Podzim. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2006, 64 s. ISBN 80-251-0415-X.
BESTAJOVSKÝ, Martin. Lidové obyčeje a nápady pro šikovné ruce - Zima. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2006, 64 s. ISBN 80-251-0476-X.

Časopisy- odborné – Floristika, Zahrádkář
Preliminary scope of work
Cílem této práce je vytvořit metodiku a ověřit ji v praxi (kroužku). Zpracování možné formy vyučování do edukačního procesu ve školní družině, či klubu. Zájem o přírodu a výsledek lidské práce - zájem žáků o své okolí a vážit si vyrobeného výrobku. Vedení žáků k tomu, aby si přírodu určitým způsobem zasloužili.
Preliminary scope of work in English
The aim of this work is to create a methodology and verify it in practice (a circle). Processing a possible form of teaching into the educational process in a school club or club. Interest in nature and the result of human work - the interest of pupils in their surroundings and the appreciation of the manufactured product. Keeping pupils to deserve nature in some way.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html