Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Jak ženy v České republice reflektují způsob zobrazování žen v reklamě
Thesis title in Czech: Jak ženy v České republice reflektují způsob zobrazování žen v reklamě
Thesis title in English: The Czech women´s view on representation of women in advertisement
Key words: Reklama, stereotypy, genderové role, sexismus, feminismus, objektivizace ženského těla
English key words: Advertisement, stereotypes, gender roles, sexism, feminism, female objectification
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Media Studies (23-KMS)
Supervisor: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 21.02.2018
Date of assignment: 21.02.2018
Date and time of defence: 21.09.2020 08:00
Venue of defence: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Date of electronic submission:29.07.2020
Date of proceeded defence: 21.09.2020
Opponents: Mgr. Jan Miessler
 
 
 
URKUND check:
References
Co je to sexistická reklama?: katalog kritérií. Brno: Nesehnutí, 2014. ISBN 978-80-87217-11-5.

JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.

OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender a společnost. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-403-6.

Obraz ženy v médiích a reklamě a jeho vliv na veřejné mínění o rovnosti mužů a žen [online]. Zpráva pro ministerstvo práce a sociálních věcí – Projekt VaV-ZVZ76, ident. kód: HS 100/03. Praha: TNS Factum, 2003 [cit. 2020-06-13]. Dostupné z: https://www.mpsv.cz/files/clanky/960/ vyzkum.pdf

RENZETTI, Claire M. a Daniel J. CURRAN. Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0525-2.

STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. SCAN. ISBN 80-85834-60-X.
Preliminary scope of work
Tento výzkum si klade za cíl pomocí kvalitativní výzkumné strategie blíže zmapovat názory a postoje ženského publika reklamních sdělení na způsob vyobrazení žen v reklamě, která k propagaci svých výrobků a služeb využívá stereotypizaci ženy. Budu se snažit zjistit, zda ženy šíření stereotypů v reklamě vůbec registrují, zda stereotypní reklamu považují za přirozenou, nebo naopak nežádoucí, a jak vnímají dopad reklamních vyobrazení žen na své životy. Do výzkumu budou zařazeny ženy různých věkových skupin, s různým stupněm dosaženého vzdělání a s různým místem bydliště, což mi umožní sledovat, jak a zda vůbec výše uvedené sociodemografické charakteristiky ovlivňují ženské vnímání stereotypů v reklamě. Poněvadž však nebudu pracovat s reprezentativním vzorkem, jsem si vědoma, že případné vysledované tendence nebudu moci zobecňovat na celou populaci.
Preliminary scope of work in English
The focus of this thesis is on reproduction of gender stereotypes and sexism in the society via advertisement. Data for analysis will be collected via semi-structured interviews with selected female audience. The aim will be to discover how female audience perceives and reflects on representation of women in advertisement, if they are able to identify gender stereotypes and sexism in advertisement and it they consider it to be harmful to themselves as well as to society as a whole.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html