Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ
Thesis title in Czech: Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ
Thesis title in English: Use of Drama in Education in lessons of Literary Education in 2nd class of the Primary School.
Key words: Dramatická výchova, metody a techniky, hry a cvičení, výuka, literární výchova, RVP, pohádka s ponaučením, příprava hodin, ověření v praxi, reflexe
English key words: Drama in Education, methods and strategies, games and excercises, teaching, Literary in education, Framework Education Programme for Elementary Education , fairy tale with lesson, preparation of the lessons, realization, reflection.
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Supervisor: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 06.12.2017
Date of assignment: 06.12.2017
Date and time of defence: 23.05.2018 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Date of electronic submission:16.04.2018
Date of proceeded defence: 23.05.2018
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: Mgr. Radmila Svobodová
 
 
 
Guidelines
Postup při realizaci:
1) Studium odborné literatury
2) Formulace výzkumných otázek resp. hypotéz.
3) Příprava hodin s využitím DV zaměřených na pohádkách s ponaučením ve 2. B.
4) Realizace těchto hodin a jejich reflexe.
5) Příprava hodin čtení s otázkami na stejné pohádky s ponaučením ve 2.A.
6) Realizace těchto hodin a jejich reflexe.
7) Vyhodnocení výzkumných otázek, resp. Hypotéz
References
Seznam odborné literatury:
Gavora, P.................................................Úvod do pedagogického výzkumu, Paido, Brno 2000
Machková,E.......................................Úvod do studia dramatické výchovy, IPOS, Praha 1998
Machková,E..................................................Jak se učí dramatická výchova AMU Praha 2007
Machková, E.....................................Metodika dramatické výchovy, ARTAMA Praha 2002
Marušák,R.,Králová,O., Rodriguezová,V..........................Dramatická výchovy v kurikulu současné školy Portál, Praha 2008
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání ..................................VÚP Praha 2007
Saxtonová,J Morganová,N................................................Vyučování dramatu STD Praha 2001
Ulrychová,I............................................................................Drama a příběh, AMU Praha 2007
Ulrychová,I........................................................................Hrajeme si s pohádkami, Portál 2000
Valenta,J...................................... Metody a techniky dramatické výchovy Strom, Praha 1998
Preliminary scope of work
V diplomové práci se věnuji srovnáváním dvou druhých tříd na základní škole k pochopení hlavní myšlenky v pohádkách s ponaučením a to skrz dramatickou výchovu, jejími metodami, technikami a hrami a metodou čtení s otázkami. Hlavní otázkou je, zda dramatická výchova přispívá v hodinách literárních ke zlepšení a pochopení látky
Preliminary scope of work in English
In the diploma thesis I am focusing on the comparison of two second classes at elementary school to understand the main idea in fairy tales with the lesson, through dramatic education, its methods, techniques and games and the method of reading with questions. The main question is whether dramatic education contributes in literary classes to the improvement and understanding of the substance.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html