Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ
Thesis title in Czech: | Využití dramatické výchovy v hodinách literární výchovy ve 2. třídě ZŠ |
---|---|
Thesis title in English: | Use of Drama in Education in lessons of Literary Education in 2nd class of the Primary School. |
Key words: | Dramatická výchova, metody a techniky, hry a cvičení, výuka, literární výchova, RVP, pohádka s ponaučením, příprava hodin, ověření v praxi, reflexe |
English key words: | Drama in Education, methods and strategies, games and excercises, teaching, Literary in education, Framework Education Programme for Elementary Education , fairy tale with lesson, preparation of the lessons, realization, reflection. |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Supervisor: | Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 06.12.2017 |
Date of assignment: | 06.12.2017 |
Date and time of defence: | 23.05.2018 09:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Date of electronic submission: | 16.04.2018 |
Date of proceeded defence: | 23.05.2018 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | Mgr. Radmila Svobodová |
Guidelines |
Postup při realizaci:
1) Studium odborné literatury 2) Formulace výzkumných otázek resp. hypotéz. 3) Příprava hodin s využitím DV zaměřených na pohádkách s ponaučením ve 2. B. 4) Realizace těchto hodin a jejich reflexe. 5) Příprava hodin čtení s otázkami na stejné pohádky s ponaučením ve 2.A. 6) Realizace těchto hodin a jejich reflexe. 7) Vyhodnocení výzkumných otázek, resp. Hypotéz |
References |
Seznam odborné literatury:
Gavora, P.................................................Úvod do pedagogického výzkumu, Paido, Brno 2000 Machková,E.......................................Úvod do studia dramatické výchovy, IPOS, Praha 1998 Machková,E..................................................Jak se učí dramatická výchova AMU Praha 2007 Machková, E.....................................Metodika dramatické výchovy, ARTAMA Praha 2002 Marušák,R.,Králová,O., Rodriguezová,V..........................Dramatická výchovy v kurikulu současné školy Portál, Praha 2008 Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání ..................................VÚP Praha 2007 Saxtonová,J Morganová,N................................................Vyučování dramatu STD Praha 2001 Ulrychová,I............................................................................Drama a příběh, AMU Praha 2007 Ulrychová,I........................................................................Hrajeme si s pohádkami, Portál 2000 Valenta,J...................................... Metody a techniky dramatické výchovy Strom, Praha 1998 |
Preliminary scope of work |
V diplomové práci se věnuji srovnáváním dvou druhých tříd na základní škole k pochopení hlavní myšlenky v pohádkách s ponaučením a to skrz dramatickou výchovu, jejími metodami, technikami a hrami a metodou čtení s otázkami. Hlavní otázkou je, zda dramatická výchova přispívá v hodinách literárních ke zlepšení a pochopení látky
|
Preliminary scope of work in English |
In the diploma thesis I am focusing on the comparison of two second classes at elementary school to understand the main idea in fairy tales with the lesson, through dramatic education, its methods, techniques and games and the method of reading with questions. The main question is whether dramatic education contributes in literary classes to the improvement and understanding of the substance. |