Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Umělý hráč pro Dotu 2
Thesis title in Czech: Umělý hráč pro Dotu 2
Thesis title in English: Artificial player for Dota 2
Key words: umělá inteligence, MOBA, Dota 2, mapy vlivu, teorie užitku
English key words: artificial intelligence, MOBA, Dota 2, influence maps, utility theory
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 07.11.2017
Date of assignment: 07.11.2017
Confirmed by Study dept. on: 22.11.2017
Date and time of defence: 06.09.2018 09:00
Date of electronic submission:20.07.2018
Date of submission of printed version:20.07.2018
Date of proceeded defence: 06.09.2018
Opponents: doc. RNDr. Pavel Parízek, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Hlavní cíl práce je design a implementace umělého hráče pro počítačovou hru Dota 2.
Prvním krokem práce je implementace frameworku, který usnadní vývoj umělých hráčů pro zmíněnou hru; tento framework bude založen na existujícím dota2ai add-onu.
Druhým krokem práce je pak implementace chování alespoň pro dva různé hrdiny zmíněné hry, kteří budou schopni spolupráce. Součástí tohoto kroku je také ukázat obecnost navrženého frameworku, jeho silné stránky, a případně také zdokumentovat slabiny existujícího dota2ai add-onu.
References
Millington, I., & Funge, J. (2016). Artificial intelligence for games. CRC Press.
Champandard, A. J. (2003). AI game development: Synthetic creatures with learning and reactive behaviors. New Riders.
Ahlquist, J. B., & Novak, J. (2008). Game development essentials: Game artificial intelligence. Delmar Pub.
Buckland, M. (2005). Programming game AI by example. Jones & Bartlett Learning.
Russell, S., Norvig, P., & Intelligence, A. (1995). A modern approach. Artificial Intelligence. Prentice-Hall, Egnlewood Cliffs, 25, 27.
Mahlmann, T. (2017, April 22). Lightbringer/dota2ai. Retrieved November 05, 2017, from https://github.com/lightbringer/dota2ai
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html