Postoje k sebevražednému jednání u adolescentů
Thesis title in Czech: | Postoje k sebevražednému jednání u adolescentů |
---|---|
Thesis title in English: | Attitudes toward suicidal behaviour in adolescents |
Key words: | sebevražedné jednání, sebevražda, adolescent, sebepoškozování, deprese |
English key words: | suicidal behaviour, suicide, adolescent, self-harm, depression |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Supervisor: | prof. PhDr. RNDr. Marie Vágnerová, CSc. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 24.10.2017 |
Date of assignment: | 24.10.2017 |
Confirmed by Study dept. on: | 24.10.2017 |
Date and time of defence: | 25.09.2018 09:00 |
Date of electronic submission: | 07.05.2018 |
Date of proceeded defence: | 25.09.2018 |
Opponents: | PhDr. Jana Procházková |
Guidelines |
Bakalářská práce se zabývá problematikou sebevražedného jednání u adolescentů a jejich postoji k sebevražednosti. Člení se na jednotlivé kapitoly a podkapitoly. Teoretická část je zpracována na základě odborné literatury a internetových zdrojů. Zaměřuje se na období adolescence a specifika sebevražedného jednání. Praktická část zkoumá postoje adolescentů k sebevražednému jednání. Zpracovaná data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je poukázat na propojenost období adolescence a sebevražedného jednání. |
References |
KOUTEK, Jiří a Jana KOCOURKOVÁ. Sebevražedné chování. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-349-9.
MACEK, Petr. Adolescence. Vyd. 2., upr. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7. ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: [vývojová psychologie]: přepracované vydání. 3. vyd. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0772-6. VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese: variabilita a patologie lidské psychiky. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-214-9. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0. |