Navigace jednotek v počítačových hrách za pomocí toků v sítích
Thesis title in Czech: | Navigace jednotek v počítačových hrách za pomocí toků v sítích |
---|---|
Thesis title in English: | Navigation of Units in Video Games Using Flow Networks |
Key words: | počítačové hry, navigace jednotek, toky v sítích |
English key words: | video games, navigation of units, flow networks |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 28.09.2017 |
Date of assignment: | 28.09.2017 |
Confirmed by Study dept. on: | 22.11.2017 |
Date and time of defence: | 10.06.2019 09:00 |
Date of electronic submission: | 13.05.2019 |
Date of submission of printed version: | 10.05.2019 |
Date of proceeded defence: | 10.06.2019 |
Opponents: | doc. RNDr. Lukáš Chrpa, Ph.D. |
Guidelines |
Možným zobecněním úlohy navigace jednotky v počítačové hře je navigace skupin jednotek. Cílem práce je vytvořit algoritmus plánující cestu pro skupiny jednotek, který pracuje pomocí toků v síti s přihlédnutím k dalším omezujícím podmínkám jako například různé velikosti jednotek či jejich rychlost. Součástí práce je také srovnání výsledného algoritmu (např. rychlost algoritmu, rychlost přesunu jednotek, koherence pohybu) s algoritmy pracujícími pouze s jednotlivými jednotkami. |
References |
Russel & Norvig: Artificial Intelligence: A Modern Approach, 3rd Prentice Hall Press Upper Saddle River, NJ, USA ©2009, ISBN:0136042597 9780136042594
Sturtevant, N: Benchmarks for Grid-Based Pathfinding, Jurnal: Transactions on Computational Intelligence and AI in Games, Volume: 4.2 144—148, http://web.cs.du.edu/~sturtevant/papers/benchmarks.pdf Guni Sharon, Roni Stern, Meir Goldenberg, Ariel Felner: The Increasing Cost Tree Search for Optimal Multi-Agent Pathfinding. IJCAI 2011: 662-667 Optimizing Motion-Constrained Pathfinding, Nathan Sturtevant, AIIDE 2009. Theta*: any-angle path planning on grids: Journal of Artificial Intelligence Research, Volume 39 Issue 1, September 2010, Pages 533-579 |