Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 393)
Thesis details
   Login via CAS
Školní hodnocení jako forma podpory učení
Thesis title in Czech: Školní hodnocení jako forma podpory učení
Thesis title in English: School evaluation as a form of learning support
Key words: Hodnocení, zpětná vazba, žák, výuka, základní škola
English key words: Evaluation, feedback, student, lesson
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Supervisor: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 31.08.2017
Date of assignment: 24.09.2017
Date and time of defence: 23.05.2018 13:00
Venue of defence: Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř
Date of electronic submission:19.04.2018
Date of proceeded defence: 23.05.2018
Course: Diploma Thesis (OSZD004SM)
Opponents: Mgr. Jiří Trunda, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu hodnocení žáků na základních školách, přičemž klíčové hodnocení je zde známkování, slovní hodnocení a kombinace obou. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Po představení bakalářské práce je v následující kapitole vymezen pojem Hodnocení s detailnějším rozborem na jeho plánování a cíle. Další kapitola se zabývá Funkcemi hodnocení. Čtvrtá kapitola uvádí rozbor vztahu Učitel – Žák, přičemž jsou zde analyzovány oba pohledy vč. jejich očekávání. Následující kapitola je zaměřena na Aspekty hodnocení vč. rozdělení na individuální a kolektivní přístup. Kapitola šestá uvádí Členění hodnocení vč. výhod a nevýhod jednotlivých forem těchto hodnocení. Následující sedmá kapitola je již součástí praktické části, kde je popisována Realizace získávání dat vč. popisu získávání vzorků, jejich analýzu a vyhodnocení. Poté následuje Závěr vč. komplexního vyhodnocení.
Preliminary scope of work in English
The bachelor thesis is focused on analysis of pupils' assessment in elementary schools, where the key evaluation is the marking, verbal evaluation and a combination of both. The thesis is divided into the theoretical and practical part. At the beginning of the bachelor thesis the term Evaluation with a more detailed analysis of its planning and objectives is defined. The next chapter deals with Ratings Functions. Chapter Six presents an analysis of the relationship Teacher - Student, where both views are analyzed, incl. their expectations. The following chapter focuses on Aspects of assessment incl. division into an individual and collective approach. Chapter Eight is about the division of assessments incl. advantages and disadvantages of individual forms of such assessments. The following seventh chapter is already in the practical part where it is described Implementation of data acquisition incl. description of sampling, analysis and evaluation. Then follows the Conclusion, incl. detailed analysis.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html