Umělá inteligence pro hru Risk
Thesis title in Czech: | Umělá inteligence pro hru Risk |
---|---|
Thesis title in English: | Artificial Intelligence for the Risk Game |
Key words: | deskové hry, umělá inteligence, Risk |
English key words: | board games, artificial intelligence, Risk |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML) |
Supervisor: | Mgr. Martin Pilát, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 22.09.2017 |
Date of assignment: | 22.09.2017 |
Confirmed by Study dept. on: | 03.10.2017 |
Date and time of defence: | 22.06.2018 09:00 |
Date of electronic submission: | 15.05.2018 |
Date of submission of printed version: | 18.05.2018 |
Date of proceeded defence: | 22.06.2018 |
Opponents: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Guidelines |
Risk je strategická tahová desková hra pro dva až šest hráčů, kde jednotliví hráči ovládají armády s cílem ovladnout území nepřítele. Výsledky soubojů jsou založeny na hodech kostkou, hra tedy obsahuje i prvky náhody.
Student nastuduje dostupnou literaturu o umělé inteligenci a zpětnovazebním učení. Ve své práce implementuje hru podobnou Risku a následně pro ni navrhne několik (cca 3) typů umělé inteligence, které porovná mezi sebou. |
References |
[1] Stefan J. Johansson and Fredrik Olsson. "Using multi-agent system technologies in RISK bots." Proceedings of the Second Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment Conference,(AIIDE). 2006.
[2] Stuart Russell, Peter Norvig, and Artificial Intelligence. "A modern approach." Artificial Intelligence. Prentice-Hall. 1995. [3] Zbigniew Michalewicz and David B. Fogel. "How to solve it: modern heuristics." Springer Science & Business Media, 2013. |