Skvrny – pohyb, inspirace v tvorbě a ve škole
Thesis title in Czech: | Skvrny – pohyb, inspirace v tvorbě a ve škole |
---|---|
Thesis title in English: | Stains – movement, inspiration in creation and school |
Key words: | skvrna, pohyb, historie umění, současnost, mimoevropské vlivy, autority, škola, obsahové inertpetace |
English key words: | stains, movement, art History, non-europen influences, autorities, school, content interpratation |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Supervisor: | doc. ak. mal. Ivan Špirk |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 07.09.2017 |
Date of assignment: | 01.11.2017 |
Date and time of defence: | 14.01.2020 11:00 |
Date of electronic submission: | 12.07.2019 |
Date of proceeded defence: | 14.01.2020 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD004) |
Opponents: | doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D. |
Guidelines |
V teoretické části prostudujte a zpracujte poznatky vztahující se k tématu způsobem, který umožní nahlédnout skvrnu jako fenomén od pozice základního prvku výtvarné kompozice až k narativní interpretaci v historii a dnes. Prostudujte odbornou literaturu a poukažte na role skvrny ve výtvarném umění, v různých kulturních oblastech.
V didaktické části prozkoumejte autority – umělce, kteří jsou zástupnými protagonisty práce se skvrnou v pohybu (nejen kaligrafickou), a na vybraný soubor těchto umělců vytvořte interpretační rámec pro potřeby galerijní edukace. V praktické části pracujte se skvrnou jako s vlastním vyjadřovacím prostředkem. Vytvořte odpovídající soubor výtvarných realizací (kresby, tisky, fotografie, animovaný film). |
References |
PETŘÍČEK, Miroslav. Myšlení obrazem: průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé. Praha: Herrmann, 2009. ISBN 978-80-87054-18-5.
KLIMEŠOVÁ, Marie. Roky ve dnech: české umění 1945-1957 : [v GHMP, Městské knihovně, ve dnech 28.5. až 19.9. 2010]. V Řevnicích: Arbor vitae ve spolupráci s Galerií hlavního města Prahy, 2010. ISBN 978-80-87164-35-8. LAMAČ, Miroslav. Myšlenky moderních malířů: (od Cézanna po Dalího). 4., přeprac. vyd. Praha: Odeon, 1989. Klub čtenářů (Odeon). ISBN 80-207-0087-0. GOLDING, John. Cesty k abstraktnímu umění: Mondrian, Malevič, Kandinskij, Pollock, Newman, Rothko a Still. Brno: Barrister & Principal, 2003. Dějiny a teorie umění. ISBN 80-86598-48-9. LEONARDO. Úvahy o malířství. Praha: V. Žikeš, 1941. Žikešův špalíček o umění. MERHAUT, Vladislav. Grafik Vladimír Boudník. Praha: Torst, 2009. ISBN 978-80-7215-382-4. BUCK, Robert T. Resonance: Federico Díaz - E Area : vizuální aktivismus, instalace, architektura. Praha: Galerie Zdeněk Sklenář, 2008. ISBN 978-80-903996-3-1. ROESELOVÁ, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, c1997. ISBN 80-902267-2-8. ROESELOVÁ, Věra. Proudy ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000. ISBN 80-902267-3-6. FULKOVÁ, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. Jinočany: H & H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7. CHATRNÝ, Dalibor, CHATRNÁ, Dana, ed. Tak teď tu: komplementární svět Dalibora Chatrného = So now here: the complemetary world od Dalibor Chatrný. Brno: Barrister & Principal ve spolupráci s Danou Chatrnou, 2015. Dějiny a teorie umění. ISBN 978-80-7485-039-4. PITLACH, Milan. Shanghai concepts: Šanghajské koncepty = Shanghai gainian. Prague: Archlong Group, 2009. ISBN 978-80-7215-379-4. VÁPENKOVÁ, Eva a Magdalena VOVSOVÁ. Ladislav Čepelák - proměny krajinného motivu. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-87108-52-9. |
Preliminary scope of work |
Prostudujte prameny k tématu Skvrny - Pohyb v galeriích, v odborné literatuře. Ověřte relevantní vybrané informace vlastní výtvarnou prací i v rámci konzultací s vedoucím práce a dalšími partnery na fakultě. Zamyslete se nad možnostmi tématu v galerijní edukaci, případně v mimoškolních a školních zařízeních. |
Preliminary scope of work in English |
Find out about Stains - Moving in Galleries and Expert Literature. Verify the relevant selected information by your own art work, including in consultation with the supervisor and other partners at the faculty. Think about the possibilities of the theme in gallery education, or in out-of-school and school facilities. |