Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 393)
Thesis details
   Login via CAS
Reklama a zdraví v bulvárním tisku první republiky
Thesis title in Czech: Reklama a zdraví v bulvárním tisku první republiky
Thesis title in English: Health and advertisin in a tabloid of the First Republic
Key words: Reklama, bulvární tisk, zdraví, léčivé přípravky, šarlatánství, podvodná reklama
English key words: Advertisement, tabloid media, health, remedies, quackery, quack advertising
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Media Studies (23-KMS)
Supervisor: doc. PhDr. Pavla Vošahlíková, DrSc.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 11.08.2017
Date of assignment: 11.08.2017
Date and time of defence: 25.06.2018 08:30
Venue of defence: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Date of electronic submission:04.05.2018
Date of proceeded defence: 25.06.2018
Opponents: doc. PhDr. Barbara Köpplová, CSc.
 
 
 
URKUND check:
Preliminary scope of work
Tématem diplomové práce je reklama související se zdravím v bulvárním tisku první republiky, resp. v listech tiskového koncernu Tempo Jiřího Stříbrného. Zabývá se tak inzercí související se zdravotnickými prostředky, pomůckami či léčivými a dietetickými přípravky, stranou nezůstávají ani zdravotnické služby. Ukazuje, že v souvislosti s inzercí tohoto druhu neexistovala jednotná či důsledně dodržovaná legislativa. Stranou zájmu nezůstávají ani stížnosti z řad lékařů či lékárníků ohledně dryáčnické inzerce v novinách a nabídek šarlatánských přípravků a výrobků.
Preliminary scope of work in English
Main topic of the diploma thesis is advertising related to health in press of the First Republic in former Czechoslovakia, especially in tabloid newspapers from the press group called Tempo of Jiří Stříbrný. It deals with advertisements related to medical devices, aids or medicinal and dietetic products, as well as health care. It shows that there has been no consistent or consistently observed legislation with regard to such advertising. There were many complaints by doctors or pharmacists about dry-selling advertising in newspapers, about quack advertising and offering charlatan‘s products.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html