![]() | Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium. Kromě omezení funkcionality související s napojením na WhoIs nebude ve většině případů možné odevzdávání závěrečných prací. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení. |
Uroveň znalostí pedagogů pražských základních škol v poskytování psychologické první pomoci
Thesis title in Czech: | Uroveň znalostí pedagogů pražských základních škol v poskytování psychologické první pomoci |
---|---|
Thesis title in English: | The level of knowledge of Prague primary school teachers in providing psychological first aid |
Key words: | psychologická krize, krizová intervence, škola, školní prostředí |
English key words: | psychological crisis, crisis intervention, school, school environment. |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | final thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Biology Education (31-180) |
Supervisor: | RNDr. Radim Kuba, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 25.01.2018 |
Date of assignment: | 25.01.2018 |
Date of electronic submission: | 11.08.2021 |
Date of proceeded defence: | 14.09.2021 |
Opponents: | Mgr. Denisa Průšová, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
o Předběžná náplň práce: Výuka první pomoci je zařazena do rámcových vzdělávacích plánů a měla by být proto nedílnou součástí školní výuky na základních i středních školách. Mnoho žáků však má negativní zkušenosti týkající se první pomoci (vlastní zranění, zranění rodinných příslušníků, smrt, ztráty soběstačnosti...), a proto můžou výuku první pomoci osobně prožívat jako zátěžovou, nepříznivou a ohrožující. V případě nešetrného výkladu a přístupu pedagogů může výuka způsobit psychologické krizové stavy či dokonce rozvoj posttraumatické poruchy. Pedagogové by proto měli být schopni v případě těchto témat umět žákům adekvátně pomoci prostřednictvím tzv. psychologické první pomoci (krizové intervence) – umět žáka podpořit, poskytnout mu pocit bezpečí případně kontaktovat odborníka (např. školní psycholog). o Náplní práce by bylo poskytnout základní vhled do problematiky první psychologické pomoci a provést dotazníkové šetření zaměřené na úroveň znalostí (či etologické pozorování zahrnující i dovednosti) pro poskytování krizové intervence dětem. o V případě zájmu o téma nejdříve kontaktujte osobu školitele na radimkuba@email.cz |