Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium. Kromě omezení funkcionality související s napojením na WhoIs nebude ve většině případů možné odevzdávání závěrečných prací. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení.
Uroveň znalostí pedagogů pražských základních škol v poskytování psychologické první pomoci
Thesis title in Czech: Uroveň znalostí pedagogů pražských základních škol v poskytování psychologické první pomoci
Thesis title in English: The level of knowledge of Prague primary school teachers in providing psychological first aid
Key words: psychologická krize, krizová intervence, škola, školní prostředí
English key words: psychological crisis, crisis intervention, school, school environment.
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: final thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Biology Education (31-180)
Supervisor: RNDr. Radim Kuba, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 25.01.2018
Date of assignment: 25.01.2018
Date of electronic submission:11.08.2021
Date of proceeded defence: 14.09.2021
Opponents: Mgr. Denisa Průšová, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
o Předběžná náplň práce: Výuka první pomoci je zařazena do rámcových vzdělávacích plánů a měla by být proto nedílnou součástí školní výuky na základních i středních školách. Mnoho žáků však má negativní zkušenosti týkající se první pomoci (vlastní zranění, zranění rodinných příslušníků, smrt, ztráty soběstačnosti...), a proto můžou výuku první pomoci osobně prožívat jako zátěžovou, nepříznivou a ohrožující. V případě nešetrného výkladu a přístupu pedagogů může výuka způsobit psychologické krizové stavy či dokonce rozvoj posttraumatické poruchy. Pedagogové by proto měli být schopni v případě těchto témat umět žákům adekvátně pomoci prostřednictvím tzv. psychologické první pomoci (krizové intervence) – umět žáka podpořit, poskytnout mu pocit bezpečí případně kontaktovat odborníka (např. školní psycholog).
o Náplní práce by bylo poskytnout základní vhled do problematiky první psychologické pomoci a provést dotazníkové šetření zaměřené na úroveň znalostí (či etologické pozorování zahrnující i dovednosti) pro poskytování krizové intervence dětem.
o V případě zájmu o téma nejdříve kontaktujte osobu školitele na radimkuba@email.cz
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html