Pohybové možnosti u pacientů s dyslexií
Thesis title in Czech: | Pohybové možnosti u pacientů s dyslexií |
---|---|
Thesis title in English: | Movement options in individuals with dyslexia |
Key words: | dyslexie, specifické poruchy učení, fyzioterapie, pohybové aktivity, senzorická integrace |
English key words: | dyslexia, specific learning disorders, physiotherapy, physical activities, senzory integration |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Rehabilitation and Sports Medicine (13-432) |
Supervisor: | PhDr. Petr Bitnar, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 07.03.2017 |
Date of assignment: | 18.07.2017 |
Confirmed by Study dept. on: | 21.05.2018 |
Date and time of defence: | 22.05.2018 08:00 |
Date of electronic submission: | 23.04.2018 |
Date of submission of printed version: | 23.04.2018 |
Date of proceeded defence: | 22.05.2018 |
Opponents: | Mgr. Karolína Ptáková |
Preliminary scope of work |
Tato rešeršní bakalářská práce s názvem „Pohybové možnosti u jedinců s dyslexií“ upozorňuje na problematiku této specifické poruchy učení. Shrnuje současné poznatky týkající se dyslexie v rámci fyzioterapie, rehabilitace a dalších vhodných pohybových aktivit. Práce je rozdělena do tří částí.
Teoretická část vymezuje dyslexii v rámci ostatních specifických poruch učení, určuje její definici, typologii a hledání příčiny vzniku. Jsou zde popsány poznatky v rámci odlišnosti stavby a fungování CNS i procesu čtení. V další části se práce zaměřuje na sekundární projevy této poruchy. Speciální část se zabývá dyslexií v kontextu fyzioterapie, jejím vlivem na posturální kontrolu. Porovnává současné metody, které se snaží skrze pohyb ovlivnit jejich posturální systém, pohybové dovednosti i tuto poruchu samotnou. Nabízí přehled vhodných terapií i aktivit pro dyslektiky. Poslední, praktická část, je zaměřena na ověření vlivu dyslexie na posturální systém těchto jedinců. Obsahem je orientační vyšetření, porovnávající 12 dyslektických jedinců navzájem mezi sebou. |