Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Procedural placement of 3D objects
Thesis title in Czech: Procedurální rozmisťování 3D objektů
Thesis title in English: Procedural placement of 3D objects
Key words: 3D počítačová grafika, modelování 3D scén, rozmisťování
English key words: 3D computer graphics, 3D scene modeling, scattering
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: angličtina
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: doc. Ing. Jaroslav Křivánek, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.02.2017
Date of assignment: 24.02.2017
Confirmed by Study dept. on: 02.03.2017
Date and time of defence: 20.06.2017 00:00
Date of electronic submission:17.05.2017
Date of submission of printed version:17.05.2017
Date of proceeded defence: 20.06.2017
Opponents: Mgr. Martin Kahoun
 
 
 
Guidelines
Při 3D modelování je často nutné umístit do scény miliony podobných objektů. Nejběžnějším příkladem je modelování exteriérů pokrytých vegetací. V tomto případě je potřeba na model krajiny umístit modely jednotlivých exemplářů rostlin při zachování určitých pravidel jejich rozmístění. Může se ale jednat o obecnější problém, jako např. rozmístění oblázků na dně řeky, chlupů na kůži zvířete atp.
Cílem práce je rozšířit nástroj pro rozmisťování objektů Corona Scatter. Student program rozšíří o možnosti pravidelného rozmístění objektů na 3D objektech, rozmístění na křivkových objektech, a modifikaci vlastností generování na 3D objektech pomocí křivek. Součástí práce je integrace nových funkcí Corona Scatteru do programu 3DS Max a naprogramování samostatné aplikace pro vizualizaci výsledků Corona Scatteru pomocí OpenGL. Při vypracování bude potřeba dbát na efektivitu výsledného kódu při rozmisťování velkého množství objektů.
References
John Kessenich, Graham Sellers, and Dave Shreiner, The OpenGL® Programming Guide, 9th Edition, Addison-Wesley Professional. 2016.

Autodesk Media and Entertainment 2017 SDK Documentation, http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2017/ENU/
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html