Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Tvorba slovní zásoby u žáků v základní škole speciální
Thesis title in Czech: Tvorba slovní zásoby u žáků v základní škole speciální
Thesis title in English: lementary school
Key words: Mentální postižení, komunikace, kombinované vady, autismus, iPad, Go talk
English key words: Mental handicap, multi-handicap, communication, autism, iPad, Go talk
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Supervisor: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 08.02.2017
Date of assignment: 08.02.2017
Date and time of defence: 01.06.2018 12:30
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:31.03.2018
Date of proceeded defence: 01.06.2018
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření slovní zásoby na iPadu v aplikaci Go talk pro skupinu dětí z autistické třídy ze Speciální základní školy v Poděbradech. Slovní zásoba je vytvořena tak, aby byla snadno využitelná pro žáky s mentálním postižením, je konzultována s třídní učitelkou žáků, specialistkou na alternativní a augmentativní komunikaci v této škole a rodiči. Slovní zásoba vychází z tematického plánu a konkrétních potřeb a zájmů žáků.
Bakalářská práce je doplněna kazuistikami žáků z této třídy, které spojuje komunikační deficit a středně těžké mentální postižení.
Přínosem práce by mělo být zlepšení komunikace s žáky s narušenou komunikační schopností, zvýšení porozumění, samostatnosti a soběstačnosti.
Preliminary scope of work in English
Bachelor thesis aims at creating core vocabulary on iPad in application Go talk for the group of children from the class with children with autism from Special elementary school in Poděbrady. The core vocabulary is created in a way that it is easily used for a pupil with a severe mental retardation, is consulted with class teacher of the students, alternative communication specialist from this school and parents. The core vocabulary is based tangibly on tematic plan and their own needs and interests.
Bachelor thesis is supplemented with casuistics of pupils from this class, which cause communication deficit and a severe mental handicap.
Benefit of this work should be improvement of communication of children with problems in communication, increase of understanding, independence and self-sufficiency.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html