Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
On Tuesday, July 2, 2024, between 8:00 p.m. and 10:00 p.m., the Study Information System will be shut down due to database server maintenance.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v učebním oboru
Thesis title in Czech: Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v učebním oboru
Thesis title in English: Pupil with special educational needs in apprenticeship
Key words: asistent pedagoga, inkluzívní vzdělávání, případová studie, střední odborné učiliště
English key words: Assistant of pedagogue, inclusive education, case study, secondary vocational school
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Supervisor: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 31.01.2017
Date of assignment: 31.01.2017
Date and time of defence: 23.05.2018 13:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:09.04.2018
Date of proceeded defence: 23.05.2018
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce bude zaměřena na problematiku začleňování dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami do kolektivu na středním odborném učilišti v Písku. Bude rozdělena na dvě části, na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se dotkne inkluzivního vzdělávání a výchovy, vymezením základních pojmů, charakteristikou postižení daného žáka a popisem a rozdělením školy. Praktická část bude obsahovat případovou studii konkrétního integrovaného žáka, průběh jeho vzdělávání, porovnání a pokroky v teoretickém vyučování a v odborném výcviku, pohledy jeho asistentů na danou situaci. Cílem práce je popsat uvedenou problematiku, vývoj začleněného žáka s určitým handicapem a zmapovat zázemí a připravenost školy a institucí s tím spojených.
References
BARTOŇOVÁ, M. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. upr.vyd. 2. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8140-6
BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-158-4.
HÁJKOVÁ, V.; STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7
KENDÍKOVÁ, J. Vzdělávání žáka s SVP. vyd. 1. Praha: Raabe, 2016. ISBN 978-80-7496-213-4
PIPEKOVÁ, J.; VÍTKOVÁ, M. Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením. vyd.upr. 2. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7689-1

Preliminary scope of work
Bakalářská práce se zabývá začleněním konkrétního žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do kolektivu v učebním oboru Prodavač. Teoretická část definuje základní pojmy spojené s danou problematikou. Charakterizuje postižení daného žáka. Praktická část obsahuje případovou studii integrovaného žáka. Prostřednictvím rozhovorů s asistenty má za úkol zjistit jejich názory na danou situaci. Závěrečná část zachycuje vývoj začleněného žáka a připravenost školy v konkrétním případě.
Preliminary scope of work in English
The bachelor thesis deals with a particular pupil inclusion with special educational needs to the collective in apprenticeship salesman. The theoretical part defines basic concepts related to this topic. It characterizes the pupil’s disability. The practical part contains the case study of the integrated pupil. It is required to determine through interviews with assistants their views on the situation. The final part depicts the development of the integrated pupil and the school readiness in a particular case.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html