Projektová výuka v prostředí malotřídní školy
Thesis title in Czech: | Projektová výuka v prostředí malotřídní školy |
---|---|
Thesis title in English: | Projects learning in primary school settings |
Key words: | Transformace českého školství po roce 1989, inovace, vnitřní a vnější podmínky, klíčové kompetence, konstruktivistické přístupy, projektová výuka, malotřídní škola. |
English key words: | Tranformation of the Czech education after 1989, innovation, internal and external conditions, key competencies, constructivist approaches, project education, littleclass school. |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Supervisor: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 30.01.2017 |
Date of assignment: | 30.01.2017 |
Date and time of defence: | 05.09.2018 09:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Date of electronic submission: | 09.07.2018 |
Date of proceeded defence: | 05.09.2018 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D. |
Guidelines |
Teoretická část diplomové práce vychází z transformace českého školství po roce 1989. Obsahuje vymezení termínů projekt, projektové vyučování, projektová metoda. Zabývá se historií a osobnostmi projektové výuky, typologií projektů a jejich uplatněním ve výuce, jednotlivými fázemi projektu. Poukazuje na klady, ale i možná úskalí projektového vyučování.
Praktická část se zabývá přípravou a realizací několika projektů s žáky 1. stupně malotřídní školy. Snaží se popsat a následně analyzovat kritéria projektu, které stanovil J. Henry a na základě Korthagenova cyklu reflektivního učení zkvalitnit další projekt. |
References |
• Předškolní a primární pedagogika = Predškolská a elemetárna pedagogika /Zuzana Kolláriková, Branislav Pupala (eds.) – vyd. 2. - Praha: Portál, 2010
• Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, MŠMT, Praha, 2013. • Proměny primárního vzdělávání v ČR /Vladimíra Spilková a kolektiv. – vyd.1. – Praha: Portál, 2005 • Málotřídní školy v České republice /Trnková K., Knotová D., Chaloupková L. – vyd. 1. Brno: Paido 2010 • Kooperativní učení, kooperativní škola /Hana Kasíková. – vyd. 2., rozš. a aktualiz. – Praha : Portál, 2010 • Učíme v projektech / Tomková A., Kašová J., Dvořáková M. – vyd. 1. – Praha: Portál, 2009 |
Preliminary scope of work |
Teoretická část diplomové práce vychází z transformace českého školství po roce 1989. Obsahuje vymezení termínů projekt, projektové vyučování, projektová metoda. Zabývá se historií a osobnostmi projektové výuky, typologií projektů a jejich uplatněním ve výuce, jednotlivými fázemi projektu. Poukazuje na klady, ale i možná úskalí projektového vyučování.
Praktická část se zabývá přípravou a realizací několika projektů s žáky 1. stupně malotřídní školy. Snaží se popsat a následně analyzovat kritéria projektu a na základě Korthagenova cyklu reflektivního učení zkvalitnit další projekt. |
Preliminary scope of work in English |
The theoretical part of diploma theses is based on the transormation of the Czech education after 1989. It contains definitions of terms project education, project method. It deals with the history and personalities of project education, typology of projects and their application in lessons, individual phases of projects. It points out the positives but maybe even the difficulties of project education.
The practical part deals with the preparation and realization of several projects with pupils of the primary littleclass school. It tries to describe and then analyze the criteria of the project and based on Korthagen cycle of reflective teaching improve the next project. |