Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Prohledávání herního stromu ve hře dvou hráčů v počítačových hrách hraných z pohledu herní postavy
Thesis title in Czech: Prohledávání herního stromu ve hře dvou hráčů v počítačových hrách hraných z pohledu herní postavy
Thesis title in English: Adversarial Search in First-Person Shooter Video Game Duels
Key words: prohledávání herního stromu, hry dvou hráčů, počítačové hry
English key words: adversarial search, duels, video games, first-person shooters
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.11.2016
Date of assignment: 02.11.2016
Confirmed by Study dept. on: 19.12.2016
Date and time of defence: 06.09.2018 09:00
Date of electronic submission:19.07.2018
Date of submission of printed version:19.07.2018
Date of proceeded defence: 06.09.2018
Opponents: RNDr. Martin Pergel, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je navrhnout a otestovat algoritmy pro minimalizaci či maximalizaci šance pro setkání se s nepřítelem v rámci souboje dvou hráčů v aréně 3D počítačových her hraných z pohledu herní postavy. Pro testování se předpokládá využití platformy Pogamut a prostředí hry Unreal Tournament 2004.
References
RUSSEL, Stuart J. and NORVIG, Peter, 2010. Artificial Intelligence: A Modern Approach. 3rd. Upper Saddle River: Prentice Hall. ISBN 978-0-13-604259-4.
RASMUSSEN, Rune, 2008. A Game Theory Approach to High-Level Strategic Planning in First Person Shooters. In: Proceedings of the 5th Australasian Conference on Interactive Entertainment. p. 51–54.
LAIRD, John E., 2001. It Knows What You'Re Going to Do: Adding Anticipation to a Quakebot. In: Proceedings of the Fifth International Conference on Autonomous Agents. p. 385-392.
ČERNÝ, Martin, 2016. Reducing Complexity of AI in Open-World Games by Combining Search-based and Reactive Techniques. PhD Thesis. Charles University in Prague.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html