Procedurální generování měst ve 3D
Thesis title in Czech: | Procedurální generování měst ve 3D |
---|---|
Thesis title in English: | Procedural generation of cities in 3D |
Key words: | procedurální generování obsahu, města, 3D |
English key words: | procedural content generation, města, 3D |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 02.11.2016 |
Date of assignment: | 02.11.2016 |
Confirmed by Study dept. on: | 19.12.2016 |
Date and time of defence: | 20.06.2017 00:00 |
Date of electronic submission: | 16.05.2017 |
Date of submission of printed version: | 19.05.2017 |
Date of proceeded defence: | 20.06.2017 |
Opponents: | RNDr. Jan Beneš, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je adaptace zvoleného algoritmu pro generování měst pro 3D prostředí. Součástí práce je evaluace možností využití algoritmu pro počítačové hry a vizualizace vygenerovaných měst za pomocí volně dostupných 3D modelů budov. |
References |
Russel & Norvig: Artificial Intelligence: A Modern Approach, 3rd Prentice Hall Press Upper Saddle River, NJ, USA ©2009, ISBN:0136042597 9780136042594
Noor Shaker, Gillian Smith and Georgios N. Yannakakis: Evaluating content generators. In: Procedural Content Generation in Games: A Textbook and an Overview of Current Research. Springer. ISBN 978-3-319-42714-0. (2016) Weber B., Müller P., Wonka P., Gross M.: Interactive geometric simulation of 4D cities. Computer Graphics Forum (Proceedings of Eurographics 2009) 28 (April 2009), pp 481–492. |