Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Procedurální generování měst ve 3D
Thesis title in Czech: Procedurální generování měst ve 3D
Thesis title in English: Procedural generation of cities in 3D
Key words: procedurální generování obsahu, města, 3D
English key words: procedural content generation, města, 3D
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.11.2016
Date of assignment: 02.11.2016
Confirmed by Study dept. on: 19.12.2016
Date and time of defence: 20.06.2017 00:00
Date of electronic submission:16.05.2017
Date of submission of printed version:19.05.2017
Date of proceeded defence: 20.06.2017
Opponents: RNDr. Jan Beneš, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je adaptace zvoleného algoritmu pro generování měst pro 3D prostředí. Součástí práce je evaluace možností využití algoritmu pro počítačové hry a vizualizace vygenerovaných měst za pomocí volně dostupných 3D modelů budov.
References
Russel & Norvig: Artificial Intelligence: A Modern Approach, 3rd Prentice Hall Press Upper Saddle River, NJ, USA ©2009, ISBN:0136042597 9780136042594
Noor Shaker, Gillian Smith and Georgios N. Yannakakis: Evaluating content generators. In: Procedural Content Generation in Games: A Textbook and an Overview of Current Research. Springer. ISBN 978-3-319-42714-0. (2016)
Weber B., Müller P., Wonka P., Gross M.: Interactive geometric simulation of 4D cities. Computer Graphics Forum (Proceedings of Eurographics 2009) 28 (April 2009), pp 481–492.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html